חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פסל הילד המשתין בריסל

עזרה בתכנון טיול לבלגיה? השאירו פרטים👇

הפסל הזה נקרא "שלום מנקין" והוא הוצב בבריסל, בלגיה.
מה זה אומר?
ובכן, הפסל מתאר ילד קטן משתין ומסמל את הגועל של הבלגי במלחמה.

פסל של ילד משתין על חייל רוסי הוא ציון הדרך החדש ביותר בבריסל. הפסל נקרא Mankin Peace והוא הותקן על שביל להולכי רגל ליד הכיכר הגדולה. מדובר בהתייחסות לכינוי של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אשר נתפס כאיש שתיזמר את סיפוח קרים ב-2014.

האמן שמאחורי העבודה הזו, אלכסנדר פארטו, הידוע גם בשם "ילד משתין", אמר שהוא רוצה להדגיש את מה שהוא רואה כסטנדרטים הכפולים של אירופה בכל הנוגע לרוסיה.

בשעה 9 בבוקר מלבישים את מאנקין פיס וזה נחמד לראות את ההליך.
מאנקין פיס
מאנקין פיס
מאנקין פיס
מאנקין פיס

פסלו המפורסם של MANNEKEN של פי שתן בחוצפה למזרקות הבארוק שלה כבר למעלה מ -400 שנה. במשך כל עוד מעריצים ברחבי העולם לבושים נערים קטנים עירומים בתלבושות צבעוניות. הילד שמשתין במזרקה בבריסל הפך לידידותי לסביבה כאשר מים נקיים זורמים בביוב.

"הילד המשתין", כפי שהוא מכונה בדרך כלל, חי חיים ארוכים ולא תמיד קלים כדי לשרוד. הוא נגנב גם כמה פעמים על ידי חיילים שנבזזו מהעיר פלנדריה, שלטענתם יש את הפסל העתיק ביותר של ילד משתין בבלגיה.

בפעם הבאה שאתה בבריסל, תסתכל על פסל הפיפי הזה ותיהנה! אז תכננו את הטיול שלכם באירופה עם TravelTriangle והפכו את כל הרגע למיוחד על ידי ביקור במקום הזה. אז אל תשכחו ללחוץ על התמונה של פסל "הילד המשתין" כדי לראות את הסיפור שמאחוריו.

פסלו של Manneken Pis הוא דבר שאסור להחמיץ בעת ביקור בבריסל. רק 58 ס"מ הוא הפך ממזרקה לסמל של בריסל, הידוע בכל העולם. לפי דורות קודמים שחיו בבריסל, "מאנקה פיס" היה "סמל של עשרים" במשך מאות שנים.

בשם הראוי "ז'אנקה פיס", פסלה של ילדה קטנה שכורעת בשמחה לפיפי הוא תוספת מודרנית לעיר בריסל, שנוספה רק בשנת 1987. מעט ידוע על ההיסטוריה של הפסל ". Manneken Pis "ומקורותיו, אך זוהי בלגיה. פיז עושה זאת מתחילת המאה ה -20, כסמל לחיים הצעירים בבריסל.

הפסל, המציג ילד צעיר במתן שתן באגן מזרקה, הוא נקודת ציון בבריסל מתחילת המאה ה -16. בפסל המקורי נראה ילד עירום ומשתנה לתוך הבאר. זהו פסל ברונזה קטן בגודל 50 ס"מ המייצג את פניו של הצעיר בתחילת שנות העשרים לחייו, ואחד משניים בלבד מסוגו בבלגיה.

הפסל העתיק ביותר הידוע היה שם מאז 1619 ומוצג כעת במוזיאון העירוני של בריסל. מי שמאמין שהפסל המוצג כיום בבריסל הוא הפסל המקורי טועה. הפסל נחשב לאחד משניים בלבד מסוגו בבלגיה והעתיק ביותר באירופה.

מקורותיו של הפסל כוללים את האגדה לפיה אציל בן שנתיים בשם הדוכס גוטפריד השלישי מאריה וחייליו הניחו אותו על עץ כסמל לנאמנותם למפקדם. נאמר כי הוא מתאר נער צעיר שמשתין על נתיך בוער, ומציל את העיר מפני הרס. על פי האגדה היה זה ילד שהציל את בריסל מאש באמצעות פיפי על נתיך חומר הנפץ. סיפור אחר מראה כיצד הילד הוקפא בזמן כעונש על "שהשתיך על דלת המכשפה".

מטיילים רבים מופתעים לגלות שיש פסל נשי עם אותו נושא. הילדה המשתינה לא כמעט מפורסמת כמו הילד, אבל זה עדיין אחד הפסלים המפורסמים ביותר בבריסל. כאילו שלא היה מספיק פסל במתן שתן, אמן מקומי יצר את המקבילה הנשית, המנקן פיס, כמחווה לאביה, מלך אלברט השני מבלגיה, ולאשתו, המלכה אליזבת השנייה, במאה ה -18. כאילו שפסל שהשתנה לא הספיק לו בבירור, אמנים מקומיים יצרו גרסה כל-נשית לפסל אביו.

הפסל, שנקרא ג'ניקן פיס, נבנה כדי ללוות את הילד המשתין. Zinneke Pis הוא גרסה של כל נקבה לפסל הכלב המשתנה עם בחור קטן וחמוד שהצטרף למשפחת Pis בשנת 1998. – הכל התחיל כשחיילים צרפתים גנבו את הפסל של Manneken Pis, אבל הילד הקטן הזה שהטיל שתן חיו מאות שנים, בזזו חיילים ונבזזו על ידי אזרחים גנבים של עיירה בשם Geraardsbergen, שרצו לבסס את העובדה שיש לנו את הפסלים העתיקים ביותר של פיפי נערים בבלגיה. האיש הקטן קיבל את התחפושת הראשונה שלו בסוף המאה ה -19, תחילה כילד ואז כמבוגר.

כשאבא גילה את ילדו, היה לו הרעיון לבנות מזרקה עם פסל של הילד המשתין. זה היה יום גשום קר וגב 'הואה הייתה בחוץ עם התלמידים שלה, אז היא לקחה אותנו לסמל בריסל המפורסם של פיס המנקן, שמתורגם כ"הילד שעושים עליו פיפי ". הרחובות המובילים לפסל המפורסם מרופדים בפסלים המתארים בנים ופסלי שוקולד. הפסל מעוטר בצלב סנט לואיס, מכיוון שהפך למסורת לקשט ולהלביש את הפסל.

תוספת מודרנית למסורת הפיפי הבלגי היא ה- Manneken Pis, שם ילדה קטנה מתרוצצת בשמחה כדי להשתין עליה. הפסל לובש תחפושת זעירה, על פי תוכנית שפורסמה העומדת על מעקות המזרקה. בקיץ, לכל מזרקה יש "מאנקה פיס", שהוא סמל לאושר, בריאות ואושר לילדים.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בבריסל מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על בריסל, בלגיה!