חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עיר הבירה של בלגיה

עזרה בתכנון טיול לבלגיה? השאירו פרטים👇

עיר הבירה של בלגיה היא בריסל. היא ממוקמת במרכז בלגיה, באזור בריסל, שהוא מובלעת בפלנדריה, האזור דובר הפלמית (הולנדית) במדינה.

העיר היא מרכז פוליטי, כלכלי ותרבותי חשוב, והיא מארחת את מוסדות האיחוד האירופי, כמו הפרלמנט האירופי, מועצת האיחוד האירופי והמועצה הכלכלית והחברתית של האיחוד האירופי.

בריסל היא עיר קוסמופוליטית עם אוכלוסייה מגוונת, והיא ידועה בארכיטקטורה ההיסטורית שלה, במוזיאונים ובגלריות שלה, ובחיי הלילה התוססים שלה.

העיר היא גם מרכז חשוב לייצור, ויש בה מספר תעשיות חשובות, כמו תעשיית המזון, תעשיית הטקסטיל ותעשיית המכונות.

מי עיר בירה של בלגיה? אם חיפשתם בתחשץ או תשבץ מי עיר הבירה של בלגיה ולא ידעתם, התשובה היא בריסל!

כן, התשובה היא בריסל. בריסל היא עיר הבירה של בלגיה, ואם חיפשתם אותה בתחשץ או תשבץ, התשובה היא בריסל.

בריסל היא עיר קוסמופוליטית עם אוכלוסייה מגוונת, והיא ידועה בארכיטקטורה ההיסטורית שלה, במוזיאונים ובגלריות שלה, ובחיי הלילה התוססים שלה. העיר היא גם מרכז חשוב לייצור, ויש בה מספר תעשיות חשובות, כמו תעשיית המזון, תעשיית הטקסטיל ותעשיית המכונות.

אז אם אתם מחפשים את עיר הבירה של בלגיה, התשובה היא בריסל!

בירת בלגיה, בריסל, יש עיר עתיקה ומלאה בפלאי אדריכלות, אך בירת בלגיה ידועה בעיקר בהיותה ביתם של מוסדות אירופיים רבים. כאן תוכלו למצוא את המסעדות הטובות ביותר בבריסל, בלגיה, כולל כמה מהשוקולדים והוופלים הטובים שיש לעיר להציע.

בריסל ידועה כבירת אירופה, ביתה של מרכז האיחוד האירופי ומושכת תיירים עם האומנויות והפעילויות התרבותיות שלה. בריסל, כמוקד האיחוד האירופי, ממשיכה להיות נוכחת חזק בשווקים הגדולים והחשובים בעולם, כמו לונדון ופריז.

הקמת בריסל כבירת אירופה היא רק תהליך כדור שלג מסיבי, כאשר בניין ברליימונט משמש כמגנט רב עוצמה. תושבי אירופה ובעיקר בריסל אומרים שהפכה ל"בירת האיחוד האירופי" לאחר שהוחלט שזו צריכה להיות עיר. בשנת 1921 מוזגה העיר בלגיה עם עיר אחותה אנטוורפן בהולנד, אך בלגיה הפדרלית תשרוד את שתיהן. אין ספק שבריסל תמשיך להיות בירת אירופה לכל ימי חייו, אם לא יותר.

בריסל הפכה לחלק מהאימפריה הספרדית בשנת 1477 ומקום מושבו של מושל פלנדריה. בשנת 1789 מרדו הבלגים כנגד הקיסר ההבסבורגי יוסף השני וכעבור שנה הם ייסדו את ארצות בלגיה המאוחדות. האזור שמרכיב את בלגיה כיום שייך למספר ממלכות, כולל הולנד וצרפת, והיה חלק מממלכת בלגיה העצמאית רק עד 1830.

הפרלמנט הבלגי וארגון מחדש של מבנה המדינה לאחר ההתקוממויות המשותפות של 1789 ו- 1790 נגד הקיסר ההבסבורג יוסף השני בלגיה הפכה לממלכה עצמאית בהנהגתו של מלך בלופ לאופולד השני, סוציאליסט דובר צרפתית ובעל קשרים חזקים עם הצרפתים.

חשוב שתהיה לנו בבריסל זכות הצבעה בבחירות אזוריות, אך אזוריות פירושה שאנחנו מחוץ לבריסל ופלנדריה הדו-לשונית. אנשים זרים רבים שנמשכים לבריסל על ידי המשימה הבינלאומית חייבים להכיר בכך שהם חייבים להרגיש רצויים ולהכיר את האזור שמקבל אותם בברכה. הם צריכים לעבור את התהליך כדי לגלות מה קורה במדינה, לא רק דרך בריסל, אלא גם דרך המדינה שלהם. אויבים משותפים יכולים לעזור ביצירת לכידות פוליטית, וכך הפכו הבלגים מלכתחילה ל"בלגים "- התנגדותם המשותפת לשלטון ההולנדי.

כדי להכיר את העיר, כדאי לקפוץ למרכז ולטייל במקומות הייצוגיים ביותר של בירת בלגיה. הליכה של עשר דקות לכל כיוון מהדירה שלי מראה את המדינה השונה של בריסל, בלגיה והאיחוד האירופי. האומה אולי לא אוהבת את בירתה, אך בריסל עדיין מייצגת את הטוב שבשני העולמות, בירת האיחוד האירופי ובלגיה כולה.

ראשית כל, שמתי לב שיש רק שלושה פרובינציות בהן הידע בשפה הלאומית השנייה גדול יותר מאשר ידע באנגלית: פלנדריה, וולוניה וברוז ', שתיהן גובלות בהולנד. אנגלית הפכה לשפה שנייה בוולוניה ובבריסל, ואילו צרפתית נותרה השפה הראשונה בכל שאר הפרובינציות למעט פלמית וברוב קטן של צרפתית בבלגיה. אין ידע בשפה משמעותית עבור בלגיה, אך אנגלית תופס פרובינציות אחרות, כולל בריסל, צרפתית והולנדית.

הידע בצרפתית קרוב ל 100% בכל חמשת המחוזות הוואלוניים, אך הידע בשפה ההולנדית אינו נמוך משמעותית מ- 100, למעט במחוז פלמס פלמאס – בראבנט.

בריסל רחוקה קילומטרים משני-לשוניות לאומית, אך ברור עוד יותר כי ולוניה היא האזור עם האזור הגדול ביותר דובר גרמנית במדינה, בו יותר ממחצית האוכלוסייה דוברת הולנדית, ואילו גרמניה במקום השני. לעתים קרובות הוא לקוי ויש לו חלק מהסכסוכים עם גרמניה בעשורים האחרונים.

בירת בלגיה היא העיר בריסל, בה ממוקמת מטה האיחוד האירופי והעיר השנייה בגודלה באיחוד האירופי, בריסל. בירת בריסל היא העיר השנייה באוכלוסייתה באירופה אחרי לונדון עם 1.5 מיליון תושבים.

העיר ממוקמת על גבול השפה הבלתי נראה המפריד בין האזור הדובר פלמית לבין האזור הוואלוני בדרום צרפתית. להיות בדרום פירושו להיות מוקף בצרפתים, אבל בצפון זה פלמי וכמעט הכל הולנדי.

בריסל היא גם אחת הערים הדו-לשוניות ביותר באיחוד האירופי ובעולם, אך רוב הדברים באנגלית. בבריסל, למרות מעמדה הדו-לשוני, הכל צרפתי או הולנדי, ורובו דו לשוני.

בריסל היא גם בירת בלגיה ואירופה ולכן הפכה למטרופולין רב תרבותי. למרות שהעיר הייתה באופן מסורתי עיר דוברת פלמית ברובה, רוב אוכלוסיית התאגדות בריסל דוברת גם צרפתית, מה שהיה גורם חשוב גם ביכולתה של בריסל להקים כוח עבודה בינלאומי. במשך מאות שנים הייתה בריסל עיר שדיברה היסטורית הולנדית, אך כיום היא עדיין "בירת" פלנדריה. אף שהייתה עיר הולנדית, מדברים כיום צרפתית במקומות רבים, במיוחד בפרברים.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בבריסל מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על בריסל, בלגיה!