חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מותג בירה בלגי

עזרה בתכנון טיול לבלגיה? השאירו פרטים👇

מותג בירה בלגי - הכל על הבירות הבלגיות המקומיות, אילו סוגים,איפה אפשר למצוא, איך הם מכינים, מבשלות בירה מפורסמות בבלגיה.

האמנם בלגיה היא מדינה קטנטנה אך בכל הנוגע לבירות היא ללא ספק אחת המעצמות הגדולות בעולם, הבלגים מתייחסים לבירה ברצינות רבה ויש בה כמה מבשלות המפורסמות ביותר בעולם. כאשר מבקרים בבלגיה אחת האטרקציות היא לטעום מהבירות הרבות שיש למדינה להציע.

בסך הכל קשה יהיה לקבוע איזו בירה היא הכי טובה מפני שבשורה התחתונה זה עובד לפי טעם אישי, אך יש כמה מותגי בירה בבלגיה שקשה להתווכח על האיכות הטעם והארומה הייחודית. אספנו עבורכם את הבירות הכי טובות בבלגיה.

מותגי בירה בלגית מובילים

  • טריפל כרמלית (Tripel Karmeliet)  – זוהי אחת הבירות הפופולריות ביותר בבלגיה, היא זכתה בתואר של ארבעה כוכבים על פי הצבעות של יותר ממאתיים שלושים ושבע אנשים שהגדירו אותה הבירה הטובה בבלגיה, זוהי בירה חזקה מאוד בנפח אחוזי אלכוהול של 8.4, הבירה מבושלת עם שעורה, חיטה ושיבולת שועל מה שמקנה לא את הטעם הייחודי שלה, היא מומלצת מאוד יחד עם ארוחת גבינות.
  • אפליגם בלונד (Affligem Blond) – אפליגם בלונד היא בירה מאוד אהובה על הבלגים, אפשר להבין על פי השם שלה שזוהי בירה בהירה, מאוד עדינה ולא כבדה מדי, השמרים האופייניים לאפליגם נותנים לה טעם נחמד ופירותי, זוהי בירה מעולה לא חזקה במיוחד ומאוד מומלצת.
  • צ'ימי כחול (Chimay Blue) – זוהי בירה שנקראת גם גרנד רזרב, בירה כהה מאוד אך עדיין גם עדינה, היא מגיעה בכמה טעימים מיוחדים כמו למשל, קרמל או טופי, זוהי בירה איכותית מאוד וטעימה מאוד, שככל שהיא עומדת יותר זמן היא משתבחת כמו יין טוב, מאוד מומלץ לטעום את אחד מטעמי בירה זו כאשר אתם נמצאים בבלגיה.
  • דובל (DUVEL) – זהו אחד ממותגי הבירה הבלגיים האייקוניים ביותר, ואחת הבירות המוכרות בעולם, בירה דובל היא בירה חזקה מאוד עם אחוז אלכוהול של 8.5, היא מגיע בכמה טעמים, אפשר למצוא בירה דובל בטעמים פירותיים, כאשר לוקחים שלוק ניתן להרגיש גם מעט טעם של פלפל וחריפות מסוימת.
  • פאוול קוואק (Pauwel Kwak) –  פאוול קוואק נחשבת לאחת הבירות הנמכרות ביותר בבלגיה, היא בירה בצבע ענבר בטעמי טופי יחד עם טעמים חריפים, בשילוב פירותיות המזכירה טעם של תפוז. בירה מעט מתוקה ומעט מרירה, שנחשבת לאחת האהובות ביותר על הבלגים.

מבשלות מפורסמות בבלגיה

מה שהופך את הבירה בלגית לכל כך מוצלחת זו לא הכמות בירה שהם מפיקים אלא האיכות המעולה של הבירה, יש המון סוגים של בירות המיוצרות בשלוש מאות וארבע מבשלות ברחבי המדינה. ההיסטוריה של המבשלות בבלגיה מתחילה כבר במאה האחת עשרה.

מבשלת הבירה הרשמית הראשונה שנפתחה בבלגיה וקיימת עד עצן היום הזה היא, בירה טראפיסט בווסטמאלי, אשר החלה בייצור בירה בשנת אלף שמונה שלושים ושש, כאשר בהתחלה המבשלה התרכזה בעיקר בהכנת בירה כהה ומתוקה שהייתה מיועדת עבור נזירים.

מבשלת קנטילון שכיום היא גם מוזיאון בבריסל, זוהי מבשלת בירה משפחתית בה מבשלים בירה באותה דרך ושום דבר לא השתנה מאז אלף תשע מאות. משפחת ואן רוי-קנטילון מזמינה את המבקרים לסיורים במוזיאון  הכוללים את כלי העבודה, מכונות ותהליכי ייצור מאז קום המבשלה ועד היום.

יש כיום כמה מבשלות בבלגיה שאתם יכולים לבקר בהן כמו למשל, מבשלות הבירה של גנט, מבשלת בירה גרוט אשר נחשבת למבשלת הבירה הידועה ביותר בבריסל, מבשלות הבירה של ברוז' זוהי מבשלה מדהימה לבקר בה.  

טיול בירות בבלגיה

יש כמה דרכים ליהנות מהבירה הבלגית המעולה, אפשר לעשות סיורים במבשלות הכי מפורסמות במדינה וללמוד איך מכינים את הבירה כמובן שבכל ביקור כזה במבשלה אתם מקבלים טעימות של הבירות המקומיות, מה שמייחד את בלגיה זה כמות הברים והפאבים שיש בכל עיר גדולה, זוהי דרך מעולה גם לחקור את העיר וגם להכיר סוגים חדשים של בירות מקומיות.

יש גם סיורים מקומיים בבריסל ובערים הגדולות שלוקחים אתכם למקומות הכי מעניינים בעיר שמגישים בירה, מומלץ לשאול גם את הברמן לגבי המלצות על בירות מיוחדות הם בדרך כלל מאוד נחמדים וישמחו להמליץ לכם.

שאלות ותשובות בנוגע למותגי בירה בלגית - הכל על הבירות הבלגיות המקומיות

כן מאוד אפילו, מותגי הבירה הבלגים הם מהמובילים בעולם ותוכלו למצוא את הבירות הכי נחשבות, יש בבלגיה המון מבשלות שנחשבות למובילות בעולם.

יש כיום יותר משלוש מאות מבשלות פעילות ברחבי בלגיה אלה הן הבולטת שבהן, מוזיאון ומבשלת קנטילון, פרויקט הבירה של בריסל, מבשלת בירה גרוט, מבשלת בורגון דה פלנדרס.

כיום הבירה שנחשבת להכי מפורסמת והמובילה בבלגיה היא טריפל כרמלית (Tripel Karmeliet)

מבשלת הלמביים היא הוותיקה ביותר שעדיין פעילה בבלגיה, המבשלה קיימת מאז שנת אלף שבע מאות ושנים, והיא פעילה עד עצם היום הזה, אפשר גם לבקר במבשלה ולהתרשם איך מכינים בירה כמו פעם.

למרות שהיה לי העונג לנסוע לבלגיה פעמים רבות, הבירה (או הבירה האהובה עליי) היא לא משהו שאוכל לבחור בקלות. אני קצת סנוב וקשה להגיד לאיזו בלגיה כדאי לבקר, אבל אנסה להציע לך כמה מהעסקאות הטובות ביותר מבלגיה שנראות לי נכונות. אחרי שבועיים בבלגיה (כולל שני סיורי אוכל בלגיים, שאחד מהם התמקד אך ורק בבירה ושוקולד), אני שמח לדווח שיש הרבה בירות נהדרות לבחירה, אבל גם כמה שהם קצת סנובים.

פלמית היא אחת הבירות הפופולריות ביותר בבלגיה, ובירות מהחבית בדרך כלל יקרות מעט יותר מבירות הבקבוקים שלהן, אך עדיין טובות מאוד.

InBev – מייצרת בירות מהחבית מבלגיה והיא זמינה במספר מדינות אירופאיות. מותגי בירה בלגיים, כמו פלמית, המיוצרים על הברז, אך גם בארה"ב, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד. בירות אירופאיות, המיוצרות על ידי InBEV ובמדינות רבות אחרות באירופה ובמזרח התיכון, זמינות זה מכבר בכמה מדינות אירופאיות.

בבלגיה ישנם בתי קפה המציעים בירות בלגיות באופן בלעדי ובעיקר, כמו גם מספר ברים ומסעדות עם מותגי בירה בלגיים.

קונג'ה מפעילה גם שתי מסעדות בדרום קליפורניה, וברים בבריסל ובאנטוורפן מייבאים גם בירות מלאכה זרות, במיוחד מבריטניה, הולנד, דנמרק ואיטליה. ברים לבירות מלאכה וחנויות בקבוקים יש בשפע, אך קמעונאים מדווחים כי הפופולריות של בשר טלה, סו ובירות בר, שצברו פופולריות בארה"ב ובאזורים אחרים בעולם בשנים האחרונות, האטה. המסורת והמורשת ארוכת השנים של הבירה הבלגית מאבדות את כוח המשיכה שלהם לשתייני בירה מלאכה של ימינו, האובססיביים למצוא בירות חדשות לשוק ", הוסיף ג'יארדינה. המשיכה של בירות בלגיות כמותג בירה מסורתי התערערה על ידי עלייה של מבשלות בירה כמו MillerCoors, Budweiser ו- Bud Light.

כמה מבשלות מלאכה אלה הפריכו זאת בכך שקידמו את הבירות שלהם כמבשלות "בלגיות". הדבר המיוחד בבירות בלגיות הוא שאפילו חובבי בירה מתחבבים יכולים לבחור אותם.

בירות בלגיות, במיוחד למביקה וחיטה, משתמשות בבירה במלואה לטעמים הטובים והמורכבים ביותר. בירות בלגיות הן ייחודיות מכיוון שכולן טועמות ומבוססות על דבר אחד: שמרים, בין אם בצורה של כשות, מאלט, שעורה, חיטה, שיפון או מלט שעורה.

לא משנה באיזו עיר תבקרו, תגלו שהבלגים לא ממש עוסקים בכשות. בירה בלגית היא עסק גדול עבור המקומיים והם לוקחים את מבשלות הבירה שלהם בכבוד רב. אנו מכבדים זאת כמה מהבירות הבלגיות האותנטיות הטובות ביותר שבדקנו אי פעם כאן בבאר מומחיות, עוד מהמהדורה הראשונה שלנו בשנת 2009. קבוצת Beerwulf תצטט את הבירות הבלגיות האהובות עליהן לרוב, אך זו תמיד הייתה הבירה המפורסמת ביותר. זה חשוב הרבה יותר מכל בירה אחרת, מכיוון שתעשיית הבירה הבלגית, ובמיוחד סצינת בירות האמנות המקומית, היא העסק הגדול ביותר עבור המקומיים.

בלגיה היא ביתם של כמה מבשלות הבירה הגדולות בעולם, עם מספר מותגי בירה עצמאיים המתבשלים במבשלות מיקרו, כולל פילזנר אורקל, הייניקן ורבים אחרים. דובל היא אחת הבירות הפופולריות בבלגיה והיא ידועה גם בעולם. הופקה על ידי מבשלת בירה קטנה בלובן, העיר השנייה בגודלה בבלגיה (אחרי אנטוורפן), והיא הייתה אחת הבירות המובילות בבלגיה במשך שנים והיא כה פופולרית שהיא מספר אחת.

כשמדובר בבירה בלגית, יש הרבה מה לאהוב ויש משהו לכל טעם. יש הרבה בירות וסגנונות שונים לבחירה, מה שאומר שיש הרבה מה לגלות. להלן שלושה סגנונות בירה בלגיים המגדירים באמת את מעצמות הבישול של המדינה.

בירות בלגיות מיוצרות במדינות אחרות ואולי אינן דומות לסגנון האופייני לבלגיה. סגנון ה- IPA הבלגי מיוצר עם שמרים בלגיים ואין לבלבל אותו עם בלגית חיוורת בלה, סוג של בירה עם מאפיינים דומים ל- IPA.

המותגים המובילים כוללים את כריסטאל, שנרקח על ידי אלקן מייס, חברת בת של היינקן, ואינבב, שנרקח באותה שמרים כמו טראפיסט, אחת הבירות הפופולריות בבלגיה. ברחבי העולם, רק עשר מבשלות בירה מורשות לכנות את בירותיהן "טראפיסטים", שש מהן מבושלות בבלגיה.

משקה השוקולד והקפה האופייני חסר את הכוח הקשור לבירה בלגית, והבירות הבלגיות המסורתיות המיוצרות על ידי מבשלות בירה מודרניות (כולל "הבירות הבלגיות" הקלאסיות עולות הון קטן. הם מבוקשים על ידי מי שמחפש בכבוד לבירות שאין כמותן כמעט בכל איכות מלאכה. "בירה בלגית" מסורתית המיוצרת על ידי מבשלות בירה מודרניות (כולל בירות "קלאסיות" "בלגיות") עולה כסף רב, לרוב בין 1,000 ל -2,500 דולר לבקבוק.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בבריסל מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על בריסל, בלגיה!