חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מאכל בלגי חורפי מומלץ

עזרה בתכנון טיול לבלגיה? השאירו פרטים👇

מאכל בלגי חורפי מומלץ

אם אתם מחפשים מאכל בלגי חורפי מומלץ, אני ממליץ על ווטרזוי (Witloof met ham en kaas). מנה זו מורכבת מאנדיב (עולש) עטוף בשינקן, שוחה ברוטב בשאמל ועליו גבינה צהובה מותכת. המנה טעימה ומחממת, והיא מושלמת ליום קר.

מה אוכלים בחורף בבלגיה?

המטבח הבלגי ידוע במגוון המנות העשירות והמשביעות שלו, וזה נכון במיוחד בחורף. להלן כמה מהמנות הפופולריות ביותר שאתם יכולים למצוא בתפריטים של מסעדות בלגיות בחורף:

  • ווטרזוי (Witloof met ham en kaas) – אנדיב עטוף בשינקן ברוטב בשאמל
  • מולס-פריטס (Moules-frites) – מולים ברוטב יין לבן עם צ'יפס
  • בולינג'רי (Bouillabaisse) – מרק דגים ים תיכוני
  • קרוק מסייה (Croque Monsieur) – כריך חביתה עם גבינה צהובה
  • וופל בלגי (Wafels) – וופלים פריכים עם מגוון תוספות

הנה כמה טיפים לבחירת מאכלים בלגיים חורפיים:

  • הקפידו לבחור מנות עם הרבה חלבונים ופחמימות, שיעזרו לכם להתחמם.
  • התמקדו במנות עם תבלינים חמימים, כמו פלפל שחור, צ'ילי או קינמון.
  • אל תשכחו להזמין צ'יפס בלגי עם כל מנה!

אז בפעם הבאה שאתם מתכננים ביקור בבלגיה בחורף, אל תשכחו לטעום מהמאכלים המסורתיים והטעימים של המדינה.

מאכל בלגי חורפי מומלץ? מה אוכלים בחורף בבלגיה? כל הפרטים כאן!

ברוז 'הציורית, בלגיה, היא עיר מימי הביניים הרומנטית שאסור לכם לפספס כשמבקרים בבלגיה בחורף.

מנות פלמיות הן תוספות נהדרות, ובבריטניה ובאירלנד, קארי, רוטב וצ'יפס נהדרים כקינוחים עם מגוון אפשרויות אייל. בבלגיה צ'יפס, מאיו ושלל רטבים אחרים הם נקודת גאווה לאומית, ואין ספק שיש הרבה מקומיים וגולים שאוהבים את הבית – התחושה המבושלת. כמה מהמשחקים האהובים עלי בבלגיה הם בקר, בודין, כרוב כבוש, צ'יפס, פוטינה ובולנג'רי, כמו גם כמה משחקים אהובים אחרים.

ניתן ליהנות מארוחת עיקרית אנדיב (נקרא גם עולש), בשר חזיר וגראטן אנדיב. המרכיבים למנה בלגית טיפוסית כוללים מצרכים אירופיים נפוצים כמו בשר, גבינה וחמאה.

יש גם קרוקט (כדורי בשר סוס) הנקראים בולטה או בלטייה, מאכל בלגי לניסיון, כמו גם בודינט, בולנג'רי, קרוק מסייה וברברוורי.

שוקולד הוא מומחיות טעימה בבלגיה והוא מפורסם בקליפתו, שמרכזה הרך הוא לעתים קרובות תערובת של אגוזים טחונים, סוכר ושמנת. הוא מתחנן גם עם גלידת שוקולד, מוגש עם רוטב שוקולד, והיא "המומחיות" הטעימה של בלגיה.

ברוב בתי הקפה ובתי הקפה יש וופלים דקים שנאפים במילוי קרמל באמצע. אם אתם בבריסל ועדיין רוצים לנסות מגוון מנות בלגיות שונות בזמן שאתם שם, תוכלו לשקול סיור קולינרי. אני ממליץ לכם לברר אודות סוגי הוופלים השונים, כמו וופלים בלגיים וצרפתיים. אני ממליץ לך לנסות כמה שיותר גבינות, רטבים ומנות אחרות בבלגיה, כמו גם כל סוג אחר של אוכל בעיר שלך. אם תרצו לצאת לסיור אישי בכמה מהמנות הטובות ביותר בבלגיה, הצטרפו לסיורים המודרכים שלנו בבריסל.

אם אתה רוצה להמציא משהו, הוופלים האהובים עלי מגיעים מבלגיה (או יותר נכון מליאז '), מחדר התה של דנדוי. בטיול זה בן 3.5 שעות תוכלו לטעום מגוון של מנות בלגיות כמו צ'יפס בלגי מפורסם וזה ייקח אתכם מסביב לגראנד פלייס היפה. בסך הכל, צ'יפס בלגי הוא מלווה שאין שני לו כמעט לכל מאכל בלגי.

האקלים הבלגי, שמשמעותו שתמצאו תבשילים רבים בתפריטי המסעדות, הוא מי הקומקום הפופולריים ביותר. מנה זו נפלאה כשמזג האוויר מעט קריר ומוגש עם יין חם, מה שהופך אותה למשקה המושלם ליהנות בו בבלגיה בחורף.

בנוסף, שוקולד, צ'יפס ובירה הם רק חלק מהמעדנים האחרים שתוכלו להתמכר אליהם בבלגיה. יש טונות של חנויות שוקולד נהדרות, אך השוקולד הבלגי הטוב ביותר אינו נמצא במקום בו אתה נמצא. Les Brassin הוא גם מקום נהדר עבור רעבים לחוות מטבח בלגי אותנטי. אם אתה כולל את המנות המתוקות שמוכנות שם, אז לא ניתן לסיים שום דיון באוכל בלגי ללא ביקור בחנות השוקולד.

הקרוקטים הם מאכל בלגי מסורתי ובעל מילוי בשמל עבה וקרמי מעורבב עם שרימפס אפור. המתיקות הנוספת של הסרטנים והרוטב המתוק והמלוח מעניקים למנה הטעימה טעם ומרקם.

מולים בלגיים מהים הצפוני, שהם בדרך כלל גדולים וטעימים יותר, אך מנה זו פופולרית גם בצרפת. אמנם בלגיה ובוודאי פלנדריה נחשבות לאספרגוס – מטורפות, אך לא תמצאו אותה כאן.

שוקולד הוא מרכיב חשוב ברוב הקינוחים הבלגיים והוא נמצא בקינוחים רבים. שוקולד בלגי מיוצר בעבודת יד, תהליך שהיה מסורת בבלגיה כבר מהיום הראשון ומשמש עד היום. הוא מיוצר במובנים רבים, החל מהשיטה המסורתית לייצור שוקולד ועד השיטות המודרניות יותר לייצור שוקולד.

אם הייתי צריך לבחור מנה בלגית אהובה, היא הייתה מוגזת, מכיוון שהיא אחת המאכלים האהובים עלי. מנה זו עשויה בשילוב של יין אדום (המשמש את הצרפתים) ובירה (הבירה המשמשת בדרך כלל משופעת).

רוטב דובדבנים בלגי, כדורי בלט מטוגנים בחמאה ומוגשים ברוטב עגבניות (הבלגים המציאו את הצ'יפס). צ'יפס בלגי הוא מהצ'יפס הכי טוב שאפשר להשיג (מחוץ לבלגיה) ותוכלו לשכוח אותם כמעט בכל מסעדה.

תבשיל בקר בלגי מבושל עם בירה במקום יין אדום (קרבונדה פלמנדה היא בירה מלאה בצל מקורמל, שום, ג'ינג'ר ומעט מלח). המטבח הבלגי האופייני מורכב מבשר בקר שמיטבע לאט בבירה בלגית עד שהוא נמס בפה. טרטר הסטייק אוכלים ונהנים ממנו עם כוס יין או בקבוק בירה או אפילו כוס קפה.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בבריסל מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על בריסל, בלגיה!