חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מאכלים בלגיים מסורתיים

עזרה בתכנון טיול לבלגיה? השאירו פרטים👇

המטבח הבלגי הוא שילוב של השפעות צרפתיות, הולנדיות וגרמניות. הוא מאופיין במאכלים עשירים ומשביעים, הרבה פעמים עם נגיעות של חמאה, בשר וירקות.

הנה כמה מהמאכלים המסורתיים של בלגיה שכדאי לטעום בטיול שלכם במדינה:

  • מולס ופריטס (מולים וצ'יפס): זהו המאכל הלאומי של בלגיה, והוא פשוט טעים להפליא. המולים מוגשות עם יין לבן או בירה, והצ'יפס מטוגן פעמיים עד שהוא קריספי מבחוץ ורך מבפנים.

  • וופלים בלגיים (גופרל): הוופל הבלגי הוא מאכל פופולרי בכל העולם, אבל בבלגיה הוא מגיע בשיא הטעם שלו. ישנם שני סוגים עיקריים של וופל בלגי: ליאז', שהוא קריספי מבחוץ ורך מבפנים, וגינט, שהוא רך יותר ועתיר חמאה.

  • קרבונאדה פלמי (בשר בקר ביין אדום): זהו תבשיל בשר בקר עשיר ומשביע, המבושל ביין אדום, בצל, שום, וירקות אחרים.

  • סטומפ (מחית תפוחי אדמה): סטומפ הוא תבשיל סמיך וקרמי של תפוחי אדמה, גזר, בצל וירקות שורש אחרים. הוא מוגש לרוב עם בשר או נקניקיות.

     
  • פיקנט (נקניקיית בשר): פיקנט הוא נקניקיית בשר עסיסית, המכילה בשר בקר, בשר חזיר ושומן. היא מוגש לרוב עם סלט או צ'יפס.

בנוסף למאכלים האלה, כדאי גם לנסות את הבירה הבלגית המשובחת. בלגיה היא ביתם של למעלה מ-1,500 מבשלות בירה, והיא מייצרת מגוון רחב של סגנונות בירה, כולל סטאוט, פאאל, לגר ואלס.

הנה כמה המלצות למסעדות טובות בבלגיה:

  • In De Wulf (גינט): מסעדת מישלן עם תפריט גורמה המבוסס על חומרי גלם מקומיים.

  • Hertog Jan (ברוז'): מסעדת מישלן נוספת המגישה אוכל גורמה מקומי.

  • Chez Leon (בריסל): מסעדה פופולרית המגישה מנות מסורתיות בלגיות במחירים סבירים.

  • La Quincaillerie (בריסל): מסעדה יוקרתית המגישה אוכל בלגי מודרני.

טיול בבלגיה הוא חוויה קולינרית מהנה. עם כל כך הרבה מאכלים טעימים לנסות, אתם בטוח תמצאו משהו שתאהבו.

מאכלים בלגיים מסורתיים? איזה אוכל אסור לפספס בטיול שלכם בבלגיה? כל מה שצריך לטעום בטיול אל בריסל כאן!

תוספת משביעה ומשביעה זו נחשבת למצרך מהמטבח הבלגי בחורף בכל רחבי הארץ. בעוד שהמנה מוגשת במסעדות עם כוכבי מישלן, גרגון צ'יקון, חזיר וגראטן אנדיב הם מאכלי נוחות פופולריים בבלגיה. ווטרזוי, הידוע גם בשם Gentse WaterZoois, הוא מאכל מסורתי שהומצא במאה ה -18 על ידי העיר הבלגית גנט כחלק ממאכלי החורף המסורתיים של העיר.

זו אחת המנות הבלגיות המסורתיות יותר שאסור לכם לפספס במהלך ביקורכם בבריסל. מנה זו נחשבת גם למרכיב עיקרי של המטבח הבלגי בעיר גנט ובאזורים רבים אחרים בבלגיה.

המולים (Mosselen friet) הנמצאים בים הצפוני הם בשרניים יותר מאלה שבצרפת, אך הם מבושלים בצורה דומה, עם מעט מלח ומעט יותר שמן. המשמעות היא שמנות רבות בבלגיה מכילות פירות ים, והמטבח הפלמי בפרט מושפע מאוד ממאכלי ים. המולים הבלגיים מהים הצפוני הם בדרך כלל גדולים וטעימים יותר, ונאמר שמנה זו נפוצה גם בצרפת, אם כי בדרך כלל מבשלים מולים עם פחות שמן ופחות מלח. המטבח הבלגי המסורתי הוא בצד הכבד, ואילו גם הרבה בשר, במיוחד חזיר ובקר, כמו גם כמות טובה של ירקות.

מנה זו מוגשת בדרך כלל עם צד של פירה, והבירה המשמשת היא בדרך כלל בירה, אך בבלגיה תגלו כי כמה שפים מוסיפים בירה לרטבים שלהם כדי להעצים את טעמם. משתמשים בזה במגוון דרכים, כמו נקניקיות, כרוב כבוש, מרקים, תבשילים ורטבים. הבירות המשמשות הן בדרך כלל מהים הצפוני, הולנד, בלגיה, צרפת ואזורים אחרים בעולם או הן שילוב של בירות מגרמניה, אוסטריה, איטליה, ספרד וצרפת.

אם אתם בבריסל, עליכם בהחלט לבקר בבראסרי בלגי אמיתי, שמגיש מגוון שלם של מנות בלגיות טיפוסיות. שם מסורתי זה יעזור לכם למצוא את המסעדה המועדפת עליכם, שנמצאת בראש רשימת המסעדות הפופולריות ביותר בבלגיה בעונה.

המטבח הבלגי מגוון מאוד, מה שמשקף גם את המטבח של צרפת, גרמניה והולנד השכנות. המטבח הבלגי מאופיין במגוון מדהים של השפעות, המייצר מגוון רחב של מנות, מהמנות המסורתיות של המדינה ועד למודרניות יותר. אומרים שמסעדות הבית, שמגישות מגוון מנות כמו עוף, בקר, חזיר, כבש, עופות, דגים, פירות ים ומאכלי ים, חמות. המטבח הבלגי יכול להיות שונה מאוד, שכן הוא משקף גם את המטבח של שכנותיה צרפת וגרמניה, כמו גם הולנד.

למרות שהמטבח הבלגי לא מזכיר לך משהו באופן מיידי, רוב המאכלים האזוריים במדינה מוכרים ולא עושים זאת בעצמם. רבים מהם מוכנים על ידי האזור או אפילו על ידי שפים משפחתיים, ויש נוהג של חלוקת אוכל, שם המנות משותפות בין כמה מבני המשפחה.

בפלנדריה מגישים בלטג'יה מרותקת ברוטב עגבניות וניתן למצוא אותו מכוסה, בעוד קריקן פוגש קציצות, שם קציצות מטוגנות בחמאה לפני שנפגשו. לבלגים יש גם מבחר של רטבים מיוחדים שיש לטיגון, כמו שכל בלגי היה מצפה: בלקה, מעין רוטב דובדבנים בלגי בו הפריקי מטוגן עם חמאה בחמאה.

יש גם קרוקט עשוי מכדורי בשר סוס, בולטים ובלטייה, כמו גם מגוון מנות בלגיות לנסות. אני מקווה שנהניתם מ -12 המאכלים הבלגיים המסורתיים האלה ועכשיו יש לכם מושג הרבה יותר ברור מה המטבח הבלגי.

מולס ופריטס הוא המאכל הלאומי של בלגיה ולא פחות מסמל לאומי. זו מנה בלגית קלאסית שניתן למצוא כמעט בכל בית קפה או בראסרי בבריסל. זה מספיק כדי להוציא אותך מהארץ, כי זו "המאכל הלאומי" של בלגיה. נהנה מארוחה עיקרית, הגראטן הזה עשוי מבשר חזיר ואנדיב מאנדיב, הנקרא גם עולש. כשאתה חושב על מטבח בלגי, אתה בטח חושב על אותו הדבר, אבל עם שם אחר.

אספרגוס בלגי מוגש בצורה מסורתית ואותנטית, עם ביצים קשות ופטרוזיליה קצוצים, מוגש עם רוטב חמאה שקוף ומבושל או מאודה לשלמות. את המנה הזו כדאי להגיש כמו שהיא, אך ניתן להגיש אותה בדרכים שונות, כאשר השנייה גדולה ודקה יותר. צ'יפס בלגי כל כך פופולרי שאפשר להשיג אותם כמעט בכל מסעדה, והם די קצרים ועבים. שימו לב כיצד להבחין בין צ'יפס בלגי מסורתי מעט קצר ועבה יותר מאלה.

הליווי המסורתי למולים הוא צ'יפס, שלפי ההערכה הומצא על ידי הבלגים בשנת 1781. הוופלים בבלגיה מגיעים בשתי קטגוריות, שתיהן נקראות בלגיות. הוופלים הבלגיים מוגשים לרוב כמזון רחוב, אך גם במסעדות, אם כי הם לא בהכרח מציעים פינת ישיבה. הם עשויים מחרוזי סוכר, מה שמעניק להם טעם מקורמל להפליא, ובארה"ב אפשר לקרוא להם "וופלים". וופלים בלגיים בלגיים מסורתיים עשויים בדרך כלל מסוכר פנינים כדי לתת להם טעם מקורמל.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בבריסל מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על בריסל, בלגיה!