חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כיכר סבלו בריסל

עזרה בתכנון טיול לבלגיה? השאירו פרטים👇

כיכר סבלו (Place du Sablon) היא כיכר יפהפייה בעיר העילית של בריסל, בלגיה. היא ממוקמת במרחק קצר מהגראן פלאס, הכיכר המרכזית של העיר.

הכיכר מוקפת במבנים היסטוריים, כולל כנסיית סנט בוניפצ'ה, הכנסייה העתיקה ביותר בעיר, שנבנתה במאה ה-13. בכיכר נמצאים גם מספר גלריות אמנות, חנויות יוקרה ומסעדות מצוינות.

כיכר סבלו היא מקום פופולרי לטיולים רגליים, ורבים מהתיירים המבקרים בבריסל מגיעים אליה כדי להתרשם מהאווירה המיוחדת שלה.

להלן כמה מהאתרים העיקריים בכיכר סבלו:

  • כנסיית סנט בוניפצ'ה (Église Saint-Boniface) היא הכנסייה העתיקה ביותר בבריסל. היא נבנתה במאה ה-13, והיא ידועה בחזיתה היפהפייה, המעוטרת בפסלים וקישוטי אבן.
  • בית סבלו (Maison du Sablon) הוא מבנה רנסאנסי יפהפה שנבנה במאה ה-16. הוא שימש בעבר כמשכנה של משפחת אצולה, והוא מכיל כיום מוזיאון לאמנות דתית.
  • גלריות סבלו (Galeries Saint-Hubert) הן שתי גלריות מקומרות שנבנו במאה ה-19. הן מהוות דוגמה יפהפייה לאדריכלות ניאו-קלאסית, והן מאכלסות כיום חנויות יוקרה, מסעדות ובתי קפה.

כיכר סבלו היא מקום נהדר לבילוי יום של מנוחה ורגיעה. ניתן לשבת על אחד הספסלים בכיכר, להנות מהאווירה הנעימה ולצפות באנשים חולפים.

בכיכר סבלו (Place du Sablon) ישנם עוד מספר אתרים מעניינים, כולל:

  • מוזיאון האמנות של עיר בריסל (Musées d'Art et d'Histoire de la Ville de Bruxelles) הוא מוזיאון המציג אוסף גדול של אמנות פלמית ובלגית, כולל יצירות של רמברנדט, פיטר ברויגל האב, ויאן גוכן ואחרים.
  • מוזיאון הצעצועים (Musée du Jouet) הוא מוזיאון המציג אוסף גדול של צעצועים מכל העולם, החל מתקופת הרנסאנס ועד ימינו.
  • בית הקפה של סבלו (Café du Sablon) הוא בית קפה היסטורי שנמצא בכיכר מאז המאה ה-18. הוא מקום פופולרי להפסקת קפה או ארוחת צהריים.

בנוסף לאתרים ההיסטוריים והתרבותיים, בכיכר סבלו ישנם גם מספר חנויות ובתי קפה. ניתן למצוא בכיכר חנויות יוקרה, כמו גם חנויות לממכר מזכרות, ספרים ועוד.

להלן כמה פרטים נוספים על האתרים השונים בכיכר סבלו:

  • כנסיית סנט בוניפצ'ה היא כנסייה גותית יפהפייה שנבנתה במאה ה-13. היא מוקדשת לקדוש הנוצרי בוניפציוס הקדוש, והיא ידועה בחזיתה המפוארת, המעוטרת בפסלים וקישוטי אבן.
  • בית סבלו הוא מבנה רנסאנסי יפהפה שנבנה במאה ה-16. הוא שימש בעבר כמשכנה של משפחת אצולה, והוא מכיל כיום מוזיאון לאמנות דתית. המוזיאון מציג אוסף גדול של יצירות אמנות דתית, כולל ציורים, פסלים וכתבי יד.
  • גלריות סבלו הן שתי גלריות מקומרות שנבנו במאה ה-19. הן מהוות דוגמה יפהפייה לאדריכלות ניאו-קלאסית, והן מאכלסות כיום חנויות יוקרה, מסעדות ובתי קפה.
  • מוזיאון האמנות של עיר בריסל הוא מוזיאון גדול המציג אוסף גדול של אמנות פלמית ובלגית. המוזיאון מציג יצירות של אמנים מפורסמים, כגון רמברנדט, פיטר ברויגל האב, ויאן גוכן ואחרים.
  • מוזיאון הצעצועים הוא מוזיאון קטן המציג אוסף גדול של צעצועים מכל העולם. המוזיאון מציג צעצועים מתקופת הרנסאנס ועד ימינו, כולל בובות, מכוניות, טרנזיטורים ועוד.
  • בית הקפה של סבלו הוא בית קפה היסטורי שנמצא בכיכר מאז המאה ה-18. הוא מקום פופולרי להפסקת קפה או ארוחת צהריים. בית הקפה מציע תפריט עשיר של מאכלים ומשקאות, ויש בו גם מרפסת יפהפייה הצופה לכיכר.

כיכר סבלו היא מקום יפהפה ומיוחד, והיא מציעה מגוון רחב של אטרקציות לתיירים ולמקומיים כאחד.

יש הרבה דרכים נהדרות לחוות את בריסל, בלגיה לפגישות עסקיות, אבל קשה למצוא משהו שאתה אוהב.

בריסל היא מקום מרשים מאוד והייתי ממליץ לבקר בה בכל פעם שאתה בבריסל. לעתים קרובות נראה כי בלגיה מתעלמים ממערב אירופה, אך זהו מקום שכולם צריכים לראות רק פעם אחת. אם לבריסל יש יותר מה להציע מאשר לגראנד פלייס, כדאי לבקר בה, גם אם האווירה שונה. בריסל היא אחד המקומות שכולם צריכים לראות רק פעם אחת, אז כשאתה נמצא, אתה עדיין מגיע לשם.

הוא מוקף בכמה מהמונומנטים החשובים ביותר בבריסל, כולל הארמון המלכותי ובית המיסיון דו רועי, בו שוכן כיום מוזיאון העיר בריסל. SQUARE היא תחנת הרכבת המרכזית, שיש בה את תחנת הרכבת הגדולה ביותר העולם ואחת התחנות הפופולריות באירופה. זה טוב מאוד לראות מה- WHS ונמצא כ -10 דקות הליכה מתחנת הרכבת המרכזית, אבל זה היה כמעט חצי שעה מלא אנשים. זה בגלל שתחנת סנטראל בבריסל היא התחנה השנייה הכי עמוסה ברשת האיחוד האירופי, אחרי גרנד פלייס.

מתנשא על ידי הצריח של כנסיית סנט בוניפצ'ה ומוקף במסעדות וברים אלגנטיים, כיכר אלגנטית זו יכולה להיות מנוקדת באחת מבריסל. "כיכרות ציבוריות יפהפיות מבלי שנחסמו מכוניות. איסור על חניית מכוניות וכלי רכב אחרים בכיכר ושימוש בשטח ציבורי לאירועים ציבוריים ייצרו בעיה גדולה עבור העיר ואזרחיה, כמו גם עבור התחבורה הציבורית.

למרבה הצער, בריסל היא עיר שנפלה לרכב מאז שהחליפה סוסים ורכבות. מכת השוקולד גובלת בקטליניסטראט, בה נמצאים חצי תריסר חנויות בכמה צעדים.

אבל יש הרבה כיכרות אחרות בבריסל שזקוקות לתיקון קיצוני, ובריסל זרועה בכיכרות שהפכו לכיכרות. הנה כמה טיפים שיעזרו לך לתכנן את החנייה שלך בסאבלון או בתחנה המרכזית של בריסל. אם אתה זקוק ליותר מזמן החניה המקסימלי המותר, אתה יכול לשלם כדי לחנות ברחוב בבריסל, אבל אתה יודע שאין הרבה מקומות שבהם אתה יכול לחנות ליד התחנה המרכזית של בריסל או אפילו במרכז העיר.

אם יש כיכר בלגית אחת שתראו במגזין טיולים, היא הכיכר החשובה ביותר בבריסל, והיא אחת המפורסמות ביותר.

סטאדהאוס ההולנדי הוא הבניין המרכזי של הגרנד פלייס, והכיכר המרוצפת הגדולה, הידועה גם כגרוטה מרקט, היא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. ה- DNA חולק ארכיטקטורה משוכללת עם הפסלים המעטרים את בית העירייה, כולל פסלם של המלך לואי הארבעה עשר ואשתו המלכה ויקטוריה, בסביבה כמעט כפרית השולטת בעיר הסטודנטים.

הגרנד פלייס שימש שוק עד ה -19 בנובמבר 1959 והוא נקרא עדיין בהולנדית הגדול מרקט. לאחר שהוחלפה קומת הקרקע בעמדה, היא נבנתה מחדש והוסבה לספח לבית שכנה. בשנת 1971 נחשף השטיח הפרחוני הרשמי הראשון בגרנד פלייס בבריסל. שטיחים פרחוניים צנועים הוצגו באופן לא רשמי על ידי ערים שונות לאורך השנים, אך זה בשנת 1971.

על פי הצעתו של ראש העיר דאז צ'ארלס בולס, החזירו שלטונות בריסל את הגרנד פלאס ליושנה על ידי שיקום ושחזור של מבנים. . זה תרם לעובדה שהכיכר החדשה שתוכננה תוכננה בצורה הרמונית להפליא למרות השילובים הסותרים לכאורה בין ישן לחדש.

אני גר בבריסל 4 שנים ואני נוטה לשכוח שיש לי את ה- WHS היפה הזה על סף דלתי. הרחובות לאורך הכיכר המרכזית די דביקים, שתמיד מציפים אותי עם כל החוויה שחוויתי במרכז בריסל.

הגרנד פלייס הוא אחד המקומות החשובים בבריסל ובהחלט שווה ביקור, גם אם אתם פחות מתרשמים משאר העיר. זה מקום שבו כותבים היסטוריה, שבו אנשים חוגגים וכמעט כל מבקר מגיע בשלב מסוים. הזמנתי מלון ליד הגרנד פלייס, אבל שאר המלון לא היה כל כך מרשים.

בריסל, עיר מסחר בצפון אירופה, הגיעה לשיא השגשוג עד להפצצה הנוראית שהביאו חיילי לואי ה -14 בשנת 1695. מאז השתלטו מעצמות זרות שונות על בריסל, שהותקפה על ידי מלך צרפת. לואי ה -16 בשנת 1814 ועל ידי מעצמות שונות אחרות במאה ה -19. הכוחות הצרפתיים קיוו להניא את כוחות בעלות הברית מלהצור על נאמור על ידי הפצצה או איום על תקיפת בריסל. הדבר ניכר במיוחד בגרנד פלייס, שם התרחשה הפצצה איומה על העיר בריסל ועל הכיכר המפורסמת שלה, כיכר השלום.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בבריסל מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על בריסל, בלגיה!