חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עזרה בתכנון טיול לבלגיה? השאירו פרטים👇

גדולה יותר, יפה יותר, מרשימה יותר הכיכר המרכזית של בריסל

בריסל היא יעד פופולרי ואהוב על תיירים רבים מרחבי העולם בכלל, ומישראל בפרט. העיר הבלגית הנפלאה הזו מהווה חלק בלתי נפרד מטיול ב"אירופה הקלאסית" כפי שרבים נוהגים לכנותו.

כיכרות מרכזיים היו במהלך ההיסטוריה ועד היום חלק חשוב ביותר במורשת של ערים רבות ובתפקודן. בעבר היה זה מקום בו נפגשו האזרחים, בו נאמו מנהיגים ובו נערכו כל הטקסים. 

משמעות זו נותרה עד היום וכך גם בהווה הכיכר המרכזית מהווה מקום מפגש ובילוי. בכל הערים הגדולות באירופה תמצאו כיכרות מרכזיים, אך זו שבבריסל היא קרוב לוודאי אחת המרשימות ביותר. כל מה שצריך לדעת על הכיכר הגדולה של בריסל.

הכיכר המרכזית של בריסל
הכיכר המרכזית של בריסל

ביקור בכיכר המרכזית של בריסל

אין באמת דרך לתאר או להתכונן למראה של הכיכר המרכזית בבריסל. קרוב לוודאי שלא חזיתם מימיכם בכיכר כה גדולה, מרשימה ומיוחדת.

לא בכדי מהווה הכיכר את המרכז הבלתי מעורער של העיר ומרכזת אליה אלפי מבקרים בכל יום. הכיכר מוקפת בניינים עתיקים ברובם, המציגים מגוון סגנונות בנייה שונים וייחודיים, מה שמשלים את המראה הכה מרהיב שלה.

לא בכדי בחר ארגון אונסק"ו בכיכר כאתר מורשת עולמית. אין תייר המגיע לעיר בריסל, או בכלל לבלגיה, אשר מחמיץ את ההזדמנות לבקר באתר המיוחד הזה. כיכרות מרכזיות נוספות ניתן למצוא בערים אחרות בבלגיה, אך הכיכר הזו היא משהו יוצא דופן. 

כל הדרכים מובילות לכיכר הגדולה

עבור התיירים, זהו לא רק אתר אטרקטיבי, אלא גם הנקודה המושלמת להתחיל את הסיור בעיר. הסניף המרכזי של משרד התיירות ממוקם בכיכר ודרכו תוכלו לקבל את כל המידע והעזרה בעת ביקור בעיר.

תוכלו להצטרף לאחד מהסיורים המודרכים בשפות רבות ברחבי הכיכר, כמו גם לבחור סיורים בנקודות אחרות בעיר.

גם המיקום הופך את הכיכר לאטרקטיבית עבור תיירים, שכן מלונות רבים ממוקמים בעיר העתיקה שבסמוך, וגם עבור אלו הבוחרים ללון מעט רחוק יותר, קיימת גישה אופטימלית באמצעות קווי המטרו או האוטובוסים. 

הכל מתחיל בבריסל בכיכר הזו. כל מי שתפגשו יוכל להפנות אתכם אליה, ובמקרים רבים ניתן לראות אותה מחלקים שונים של העיר. נקודה ברורה זו מסייעת לתיירים להתמצא בעת ביקור בעיר, והופכת את הביקור לנעים ונוח יותר.

טוב מראה עיניים הכיכר המרכזית של בריסל

וואו! זה קרוב לוודאי התאור השכיח ביותר בפי תיירים שזכו לבקר בכיכר. גם אם אינכם חסידי נוף אורבני, המראה הזה לא ישאיר אתכם אדישים.

לא בכדי מגיעים לכאן תיירים מכל רחבי אירופה. בעבר שימשה הכיכר כמקום בו עמד השוק המרכזי של העיר. מבחינה היסטורית יש לשוק המרכזי משמעויות רבות נוספות וכך גם במקרה של הכיכר בבריסל. לכאן היו מגיעים בכדי לשמוע הודעות חשובות,

לערוך טקסים ממלכתיים וכמובן גם לערוך קניות. עם השנים דעכו התפקידים הנ"ל, את השווקים החליפו מרכזי הקניות ונאומים גדולים שודרו כבר בטלוויזיה. אך הכיכר שמרה כל השנים על חשיבותה וערכה הרב.

הכיכר הייתה באותם השנים הרבה פחות מרשימה, ולמעשה רק במאה ה14 קיבלה לראשונה את המראה היוקרתי והמהודר שלה,

עת בחרו מספר משפחות עשירות לבנות את האחוזות שלהן סביבה. בהמשך תפסה הכיכר את החשיבות מבחינת ניהול חיי העיר, והוקמו בה מרכז העירייה ומוסדות ממשלתיים חשובים נוספים.

במרכז הכיכר תוכלו למצוא את עץ חג המולד העצום והמרשים, המהווה את אחד האייקונים המוכרים ביותר בבריסל בפרט ובבלגיה בכלל. 

הבנייה בכיכר המשיכה , אך במאה ה15 הותקפה הכיכר וניזוקה בצורה קשה ביותר על ידי הצבא הצרפתי. רק חלק מבניין העירייה המשמעותי שרד,

אך הבלגים החרוצים השלימו מחדש את בנייתה של הכיכר בתוך ארבע שנים בלבד. לאחר העבודות האלו, הייתה הכיכר יפה ומרשימה יותר מאי פעם, והיא זו שאנחנו מכירים עד עצם היום הזה.

אטרקציות באזור הכיכר הגדולה של בריסל
אטרקציות באזור הכיכר הגדולה של בריסל

אטרקציות באזור הכיכר הגדולה של בריסל

ביקור בכיכר הגדולה של בריסל לא יכול להיות משעמם. יש חיים שלמים בתוך הכיכר, בכל יום בשבוע ובכל שעה. בנוסף, אחד מהבניינים המרשימים ביותר,

עבר הסבה ומשמש כמוזיאון מרתק. בנוסף תמצאו אין ספור בתי קפה אותנטיים תחת כיפת השמיים, וכמו גם מבחר מסעדות. 

שטיח פרחים? כן! שטיח פרחים.

שטיח הפרחים הוא קרוב לוודאי האטרקציה הייחודית ביותר לכיכר הגדולה של בריסל. כל שנה שנייה, במהלך חודש אוגוסט, מוצב בכיכר למספר ימים שטיח עצום המורכב כולו מפרחים.

המילה שטיח מתארת קרוב לוודאי בצורה המדויקת ביותר את המחזה המרהיב הזה. אלפי ביגוניות מפוזרות זו לצד זו ויוצרות יחדיו תבנית מיוחדת ויפהפייה.

תוסיפו לכך את הרקע שמספקת הכיכר ותקבלו מחזה מרהיב ביופיו שכנראה לא תמצאו בהרבה מקומות אחרים בעולם. 

חג המולד הוא כמובן נקודת זמן אטרקטיבית ביותר בכיכר הגדולה של בריסל. שוק חג המולד במקום הוא הפופולרי ביותר בבלגיה ואחד המומלצים באירופה כולה.

תוכלו ליהנות אז ממגוון עצום של דוכני מזון, שתייה ומתנות ייחודיות לחג ולאזור, וכל זאת בליווי הופעות ומוזיקה חיה, ולצד עץ חג המולד המרשים ביותר שתמצאו בכל בלגיה. 

במהלך כל השנה מתקיימים אירועים רבים בכיכר, ומומלץ לעקוב אחר הפרסומים. עם זאת, הכיכר מרתקת ושווה ביקור בכל ימות השנה. 

שאלות ותשובות בנוגע לכיכר הגדולה בבריסל

מומלץ ביותר ! הכיכר הזו מוגדרת על ידי תיירים רבים ככיכר היפה והמרשימה ביותר בבלגיה בפרט, ואחת המרהיבות באירופה בכלל. 

בהחלט כן. הכיכר מרשימה ויפהפייה ומציעה פעילויות רבות לכל המשפחה. עם זאת חשוב לשים לב כי הכיכר הומה אדם בכל עת, אך בסופי שבוע באופן ניכר, על כל המשתמע מכך. על כן, מומלץ לבקר עם ילדים במהלך השבוע. 

הזמן הנוח ביותר על פי רוב התיירים ועל פי מזג האוויר הוא בעונת הקיץ, כלומר בין החודשים מאי לספטמבר. אך גם בשאר השנה מושכת הכיכר אין ספור תיירים. תקופת הכריסמס היא תקופה נוספת בה זוכה הכיכר לפופולריות רבה. 

המלונות הצמודים לכיכר יהיו באופן טבעי יקרים מעט יותר באופן יחסי, ובחלק מן המקרים גם רועשים יותר. עם זאת, הקרבה לכיכר מהווה בונוס גדול. במקביל, גם אם אתם לנים רחוק מהכיכר, הגישה אליה קלה ביותר בתחבורה ציבורית. 

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בבריסל מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על בריסל, בלגיה!