חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הכיכר הגדולה בבריסל – Grand Place

עזרה בתכנון טיול לבלגיה? השאירו פרטים👇

הכיכר הגדולה בבריסל, הידועה גם בשם Grand Place, היא הכיכר המרכזית בעיר העתיקה של בריסל, בלגיה. היא הוכרזה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו בשנת 1998.

הכיכר היא מוקפת בבניינים מרשימים בסגנונות אדריכליים שונים, כולל גותי, בארוק והרנסאנס. המבנה הבולט ביותר בכיכר הוא בית העירייה של בריסל, שנבנה בסגנון גותי לוהב. בכיכר נמצאים גם בנייני הגילדות, שהיו בעבר משכניהם של ארגוני המקצועות בעיר.

הכיכר הגדולה היא יעד תיירותי מבוקש, והיא מתקיימות בה אירועים רבים לאורך השנה, כולל שווקים, קונצרטים ומופעי זיקוקים.

בכיכר הגדולה בבריסל ישנם מספר מבנים מרשימים, כולל:

  • בית העירייה של בריסל (Hôtel de Ville de Bruxelles) הוא המבנה הבולט ביותר בכיכר. הוא נבנה בסגנון גותי לוהב במאה ה-15, והוא ידוע בחזיתו המפוארת, המעוטרת בפסלים, חלונות ויטראז' וקישוטי זהב.
  • בית הלחם (Maison du Roi) הוא מבנה רנסאנסי שנבנה במאה ה-17. הוא שימש בעבר כמשכן של מועצת העיר, והוא מכיל כיום את מוזיאון העיר בריסל.
  • בנייני הגילדות (Hôtels de Corporations) הם 10 מבנים בסגנונות אדריכליים שונים, שנבנו במאה ה-15 וה-16. הם שימשו בעבר כמשכניהם של ארגוני המקצועות בעיר, והם כוללים כיום חנויות, מסעדות ומשרדים.

בנוסף לבניינים, בכיכר הגדולה מתקיימות פעילויות רבות לאורך השנה, כולל:

  • שווקים – בכיכר מתקיימים שווקים רבים לאורך השנה, כולל שוק חג המולד המסורתי, המתקיים מדי שנה בדצמבר.
  • קונצרטים – בכיכר מתקיימים קונצרטים רבים של מוזיקה קלאסית, ג'אז ופולק.
  • מופעי זיקוקים – במהלך חגים מיוחדים, כגון יום השנה למהפכה הבלגית, מתקיימים בכיכר מופעי זיקוקים מרהיבים.

הכיכר הגדולה היא אחד האתרים המפורסמים ביותר בבריסל, והיא מהווה יעד תיירותי מבוקש.

הגרנד פלאס הוא אחד המקומות החשובים בבריסל וכמעט כל מבקר בסיור מגיע בשלב כלשהו של היום. כמה אתה יודע על הדברים הטובים ביותר לעשות בגרנד פלייס בבריסל? הגרנד פלאס הוא ותמיד היה אחד המקומות החשובים בבריסל, עם הארכיטקטורה הייחודית, הנופים היפים וההיסטוריה הייחודית. הגדול מכולם הוא המקום שכמעט כל מבקרי הסיור מבקרים בו בכל נקודת היום, כמו גם הכניסה הראשית של העיר.

אחד האזורים הפופולאריים ביותר בבריסל, לעומת זאת, הוא הגרנד פלייס בלב מרכז העיר. להלן מספר טיפים שיעזרו לרובכם לזכור את הנקודה החמה התרבותית הזו, גם אם אינכם יודעים זאת כלל.

הגרנד פלייס היא הכיכר המרכזית של בריסל ומרופדת בבניינים היסטוריים יפים שהם חנויות ומסעדות, כמו גם מוזיאון שתוכלו לבקר בו. הוא מוקף בכמה מן המונומנטים החשובים ביותר בבלגיה, כולל הארמון המלכותי ובית המיסיון דו רועי, בו שוכן כיום מוזיאון העיר בריסל. למרות שהוא מחובר בקלות עם חלקים אחרים של העיר ועם אירופה, הגרנד פלאס הוא גם מקום נהדר ללכת בו מתחנות הרכבת המרכזיות בבריסל, במרחק דקות ספורות מהן. אתה יכול גם ללכת באותו כיוון כמו ממרכז העיר, אך הוא צפוף כמעט כל שעה.

אל תשכח את בית העירייה, שנמצא ממש על הגרנד פלייס, וודא שאתה מגיע לשם ברגל. זהו הבניין היחיד מימי הביניים שקיים וכיום שוכן במוזיאון העיר בריסל. מאפיינים ותכונות גותיות ובארוקיות השייכים לארון הבגדים של מאנקין פיס הם שטיחי קיר וחליפות קטנות. זה הופך אותו לביקור חובה בטיולכם בבריסל ומקום נהדר לטייל במרכז העיר.

בריסל היא מקום מרשים מאוד ואחד מאותם המקומות שכולם צריכים לראות רק פעם אחת, אבל אם אתה בבריסל אתה עדיין מגיע לשם. אם ביקרתם אי פעם בבריסל, בלגיה או אפילו במדינה סמוכה, הגרנד פלאס הוא ביקור חובה. תמיד כדאי לבקר בבריסל מכיוון שהיא מציעה אווירה מגוונת, ארכיטקטורה ייחודית ואוכל טוב. אם אתה רוצה ללמוד עוד על בריסל והגרנד פלייס, בקר בה בטיול הבא שלך לעיר בריסל או בחודשים הקרובים.

הכיכר הגדולה, הכיכר המרכזית של בריסל, בלגיה, ממוקמת במרכז העיר, בלב מרכז העיר. הוא מוקף בבניינים מדהימים רבים, כולל בית הלחם, בו נמצא מוזיאון העיר בריסל.

בשום מקום באירופה אתה לא יכול למצוא בית גילדות כה משומר כמו בגראנד פלייס בבריסל. בתי הגילדות הניאו-קלאסיים של המאה ה -18 וה -19, ששוחזרו בצורה מעולה, מספרים את סיפור ימי הזוהר של הכיכר המרוצפת של בריסל, כשהייתה אחד ממרכזי התעשייה החשובים באירופה.

הוא ממוקם בלב בריסל, בלגיה ונחשב לאחת הכיכרות החשובות במדינה. הגרנד פלייס בבריסל עונה על כל הדרישות לשלמות: הוא מרוצף, רובו מכוסה בשוליים ושוליים ושכבות נמוכות, ורובו מרוצף. זה קרוב לתחנה המרכזית של בריסל, שהיא התחנה השנייה בפופולריות באירופה אחרי התחנה המרכזית של לונדון.

האטרקציה העיקרית של הגרנד פלייס היא עדיין בית העירייה, ואי אפשר לפספס אותו. העיר היא עיר מתפקדת, שהממשלה לא עשתה הרבה כדי לשמר אותה, אך היא נותרה אחד המרחבים הציבוריים החשובים בבריסל ואטרקציה תיירותית מרכזית.

הגרנד פלייס נקרא עדיין בהולנדית Grote Markt ומשמש כשוק מאז ה -19 בנובמבר 1959. בית העירייה של בריסל הוקם בשנת 1848, והפך אותו לאחד ממבני הציבור העתיקים בעיר והשני העתיקה ביותר באירופה. זו הייתה עדות במיוחד לעיר המסחרית צפון אירופה, שעלתה לגובה של שגשוג לפני ההפצצה הנוראה של חיילי לואי ה -14 בשנת 1695. הגרנד פלאס היה מחווה מיוחדת לבריסל, עיר מסחרית בצפון גרמניה ששגשגה לפני כן. הופצץ על ידי חיילי לואי ה -16 בשנת 2016.

הכיכר המרוצפת הגדולה, הידועה גם כגרוטה מרקט, היא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו ונקברת על ידי בניין העירייה של בריסל ובניין העירייה עצמו. זה נראה היטב מה- WHS ונמצא כ -10 דקות הליכה מתחנת הרכבת המרכזית, וזה רק הליכה קצרה לגראנד פלייס וכמה דקות הליכה ממרכז בריסל.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בבריסל מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על בריסל, בלגיה!