חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דליריום בירה בלגית

עזרה בתכנון טיול לבלגיה? השאירו פרטים👇

דליריום (Delirium) היא מותג בירה בלגי המייצר מגוון רחב של סוגי בירה, כולל בלגיה טרנס, בלגיה נוקטורנום, בלגיה ראד ועוד. המותג נוסד בשנת 1989 על ידי המבשלה האנגלית Whitbread, אך נמכר בשנת 1998 למבשלת Huyghe בבלגיה.

דליריום טרנס היא הבירה המפורסמת ביותר של המותג. היא בירה בלגית חזקה, עם 8.5% אלכוהול. הבירה היא בצבע בהיר עם ראש קצף לבן סמיך. היא בעלת ארומה פירותית, עם טעמים מתקתקים של דבש, אגסים ודובדבנים. הסיומת שלה היא ארוכה ומתוקה.

דליריום נוקטורנום היא בירה בלגית כהה, עם 9% אלכוהול. הבירה היא בצבע אדום כהה עם ראש קצף כתום בהיר. היא בעלת ארומה פירותית, עם טעמים של שוקולד, קפה ותבלינים. הסיומת שלה היא ארוכה ומתקתקה.

דליריום ראד היא בירה בלגית אדומה, עם 8% אלכוהול. הבירה היא בצבע אדום עמוק עם ראש קצף כתום בהיר. היא בעלת ארומה פירותית, עם טעמים של קרמל, מוקה ותבלינים. הסיומת שלה היא ארוכה ומתוקה.

דליריום היא בירה פופולרית מאוד ברחבי העולם, כולל בישראל. היא זכתה בפרסים רבים בתחרויות בירה בינלאומיות, והיא נחשבת לאחת מהבירות הטובות בעולם.

הנה כמה המלצות לשתיית דליריום:

  • דליריום טרנס היא בירה נהדרת לשתייה בערב קריר. היא מתאימה במיוחד לליווי ארוחות גורמה.
  • דליריום נוקטורנום היא בירה נהדרת לשתייה בערב חורפי. היא מתאימה במיוחד לליווי שוקולד חם או פוקצ'ה עם גבינות.
  • דליריום ראד היא בירה נהדרת לשתייה ביום חם. היא מתאימה במיוחד לליווי ארוחת צהריים או ערב קלה.

הנה כמה טיפים לשתיית דליריום:

  • שתו את הבירה בטמפרטורה של 6-8 מעלות צלזיוס.
  • שפכו את הבירה לכוס גדולה כדי ליהנות מכל הטעמים והארומה שלה.
  • שימו לב לראש הקצף – ראש קצף גבוה וסמיך הוא סימן לבירה טריה ואיכותית.

הנה כמה עובדות מעניינות על דליריום:

  • שם הבירה "דליריום" נובע מהמילה הלטינית "delirium", שפירושה "טירוף".
  • הבירה זכתה בפרסים רבים בתחרויות בירה בינלאומיות, כולל מדליית זהב בתחרות World Beer Cup בשנת 2016.
  • הבירה נמכרת ברחבי העולם ביותר מ-60 מדינות.

מי שראה אי פעם את הבישול הייחודי הזה יודע בדיוק על מה אני מדבר: דליריום. דליריום (Delirium) מסווגת כבלונד בלונדינית חזקה ומיוצרת מדי שנה על ידי צוות מבשלים ממבשלת הייג 'במל, בלגיה. מאז תחילת פרויקט "דליריאס" בשנת 2013, נשים אלה מבשלות את אותו סגנון בירה כבר יותר מעשור. לאורך השנים המתכון עבר שינויים קלים, אך עדיין דומה מאוד למתכון המקורי.

הם לא צריכים להיות מבשלים מנוסים, וארטרברן אומרת שהיא פגשה נשים מרחבי העולם. לארטרסברן הייתה הזדמנות לעבוד על פתיחת בר בירה מאז בום הבירה המלאכתית בדאלאס, אבל זה לא. לנשים אין שום קשר למקצוע הבירה, אך הן אינן חוששות לחלוק את חוויותיהן.

נוכל לבקר גם במבשלת הייג ', שפועלת כבר יותר ממאה שנה ואפיוני הבישול שלה מתוארכים למאה ה -16. הם מתבשלים מאז 1989, אך הם מהווים חלק משמעותי מייצור המבשלה. הוא אומר שיותר ויותר נשים מסתבכות בבישול והוא אומר שזה סימן טוב לתעשיית הבירה.

לטענתם הם קיבלו פרסים רבים, כאשר הבולטים שבהם הגיעו בשנת 2012 כשנבחרו לבירה הטובה בעולם. טרנס של דליריום השנוי במחלוקת זכה בפרס "הבירה הטובה בעולם", וגם דליריום נוקטורנום זוכה לפופולריות רבה בקרב מומחי בירה וחובבי בירה.

הם השיקו לאחרונה את "הבירה של המנזר השני", שזכה לשבחים רבים, שקורא לשמו מכך שאלן מתכנן להקים מבשלת בירה קטנה יותר עם מבשלות מתמחות בעתיד. כל ההכנסות ממכירות הבירה יועילו לקרן הלאומית לסרטן השד, והעמותה תומכת במבשלות. הם אחווה שנוסדה באפריל 1992 וכיום יש להם 23 חברים פעילים המוקדשים לקידום המסורת העתיקה של בירה מקומית באזורם.

בירת הדגל שלה היא הבירה השנייה של אבי המנזר, שזכתה בכל מיני פרסים ותארים ולרוב מדורגת כאחת הבירות הטובות בעולם. הקסם מקורו בקסם מסוים שמקורו בשמרים המשמשים בתסיסה, כולל זני השמרים הייחודיים של המבשלה. בבלגיה יש הרבה סוגים שונים של בירה והחוויה שאתה מכיר מיד (אני לא מאמין שאני משתמש במונח הזה) תשתנה ככל הנראה מבירה לבירה.

Delirium tremens היא בירה של Sippin ', אז אם אתה אוהב את הבירה שלך חלקה, אתה תעשה את זה רע. אני טועם, לא צ'אגר, אבל אם אני רוצה לטעום בירה, זו הבירה בשבילי.

אור – מבחוץ, לבבי ומצחיק, מה שיוצא מהבקבוק מתעתע בקשר לבירה מחושבת, מאוזנת וממושמעת. החוכמה לבירה גדולה היא להיות נוכח ולתרום לייצור מבלי להיות ראוותניים מדי.

יש לצרוך את הבירה במודע, כמו שצריך לאכול ביס אחד בכל פעם. ההתייחסות לסרט דיסני של כריס מתאימה, מכיוון שהפיל הוורוד מקיף את המבשלה הגדולה ביותר, הממוקמת 14 ק"מ מגנט. במובן מסוים, זה הפך לסמל להצלחת המבשלה, אז מדוע לבשה אותה מבשלת שי שי במקרה זה? הפילים הוורודים נמצאים בכל מקום, על הקירות, בבר, על בקבוקי הבירה ואפילו בכניסה לגן הבירה.

הבירה נקראת "delirium tremen", מונח לטיני לבלבול וחרדה הנגרם כתוצאה מנסיגה מאלכוהול לאחר שיכרון כבד. DT, הידוע גם בשם DT Horror Shake, הוא סוג חמור של נסיגת אלכוהול שעלול לגרום לבלבול או הזיה. זה מופיע אצל 5 – 10% מכלל האלכוהוליסטים ונגרם בעיקר על ידי שתייה פתאומית. תקופה ארוכה זו יכולה לרוב להימשך ימים או שלושה ימים, ובהתאם לטיפול או להיעדרו יכול להתרחש מוות, מה שמראה שאלכוהול הוא אחד התרופות המסוכנות ביותר שחוות גמילה.

טרמנס פורסם במקור בשנת 1988, ובשנת 1992 הוקמה אחווה, הפיל הוורוד, לקידומו. זו הייתה תחבולה שיווקית זולה למדי ובלתי רגישה, אך אין בבירה שום דבר שמעודד שתייה לא בריאה. אם אתה לא נזהר, אם יש לך בועות וחומצה מוגזת על הפנים שלך, כנראה שתקבל כוס קצף.

בתחילת שנות התשעים הם השתלטו על מבשלת הקמפוס אידסבלד, מבשלת מנזר, והמשיכו לייצר בירה. התווית היא ייצוג לשלבי הזיה השונים וכשנשאל אם הוא עיצב את התווית, פיליפ אמר שהיא תוכננה על ידי סטודנט שיש לו עבודת קיץ במבשלה. זה כולל בירה מותססת עליונה, בירת בננות (אחרי בירת בוליבאר המפורסמת מחוות הבננות המפורסמת בבלגיה), המוסמכת בחותמת קרן מקס האוולר. יוזמת סחר הוגן למבשלים נמשכת כשהם נערכים להשקת מגוון BolIVar בשם OXFAM, בדגש על מקורות סחר הוגן ושימוש במרכיבים אורגניים.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בבריסל מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על בריסל, בלגיה!