חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בריסל מוזיאונים מומלצים

עזרה בתכנון טיול לבלגיה? השאירו פרטים👇

בריסל בירת בלגיה היא עיר העשירה בהיסטוריה עתיקה, כיכרות ושדרות בסגנון ימי הביניים, כאשר הכיכר הגדולה בעיר הוכרזה בשנת 1988 כאתר שימור של אונסק"ו בזכות הארכיטקטורה המיוחדת ומנגד תמצאו קירות רבים המקושטים בקומיקס . תוכלו למצוא בעיר ארמונות מפוארים, מבנים עתיקים, רחובות מטופחים, פארקים, פארק שעשועים, גן חיות, תוכלו להצטלם לצד פסל הילד המשתין, שנחשב לאחד מסמלי העיר ולעשות שייט תעלות.

בבריסל יש חיי לילה שלא נופלים משכנותיה באירופה, בעיקר נודעים הברים בזכות ברזי הבירה המציעים בירה משובחת במיוחד, תוכלו למצוא גם ברי יין , מועדוני לילה ומסעדות.

הביקור בעיר אירופאית לא יהיה שלם בלי לבקר לפחות בכמה מוזיאונים בעיר. בבריסל יש למעלה מ-150 מוזיאונים,  במאמר זה נציג לכם רשימה של כמה מהמוזיאונים המרתקים והחשובים בעיר. בין אם אתם חובבי היסטוריה, טבע ומדע או אמנות, כל אחד יכול למצוא את מבוקשו בבירה הבלגית.

רשימת המוזיאונים המומלצים בבריסל

Coudenberg Palace ארמון קולנדברג

בכתובת:

Place des Palais 7 1000 Brussels

ארמון קולדנברג, היה בית למלך צ'ארלס החמישי , כמו גם לרבים משליטי העבר ששלטו באירופה בין המאות ה -12 וה -18,, הארמון נשרף וכיום נותרו רק הריסות המהוות אתר ארכיאולוגי .תוכלו לראות את התגליות הארכיאולוגיות שהתגלו במהלך החפירות באתר.

The Belgian Comic Strip Center

בכתובת Rue des Sables 20 1000 Brussels

אם אתם חובבי קומיקס וסרטי מרוואל, תמצאו עניין רב במרכז הקומיקס הבלגי .

במקום יש תערוכות קבע ותערוכות משתנות . בין היתר תוכלו לראות דמויות כמו טינטין והדרדסים . את מרכז הקומיקס הבלגי, עיצב אדריכל  ומייסד תנועת הארט נובו ויקטור הורטה, תוכלו לפגוש יצירות קומיקס נוסטלגיות לצד קומיקב עכשווי ובועט .

Belgium Royal Museums of Fine Arts

בכתובת Rue de la Régence, 3.

המוזיאון נקרא בצרפתית Les Musées Royaux des Beaux-Arts de Belgique

שישה מרכזי אמנות, הנחשבים לטובים ביותר בבלגיה הכוללים למעלה מ -2,000 יצירות אמנות .אנו נתמקד בשני המוזיאונים הגדולים והבולטים שבהם הממוקמים במרכז העיר. מוזיאון לאמנות עתיקה הממוקם במבנה ניאו קלאסי מרשים ועתיק מסוף המאה ה-19, המהווה אטרקציה בפני עצמו,  כולל יצירות אמנות מהמאות החמש עשרה עד השמונה עשרה. מוזיאון זה מפורסם במיוחד בזכות אוסף הציורים הפלמי , כמו גם מאות יצירות אמנות של מאסטרים ותיקים כמו ואן דייק או רובנס.

המוזיאון לאמנות מודרנית מציג יצירות אמנות מהמאה התשע עשרה ועד ימינו . אוסף האמנות שלה מגוון מאוד כולל אמנים סוריאליסטים.

Musical Instruments Museum

בכתובת 2, Rue Montagne de la Cour.

מוזיאון המציג כלי נגינה מכל הסוגים . המוזיאון מעניק חוויה מושלמת לאוהבי המוזיקה וכלי הנגינה, בכניסתכם למוזיאון תקבלו אוזניות ובכל פעם שתתקרבו לכלי נגינה  , תשמעו צלילים בוקעים ממנו.

המוזיאון בנוי מארבע קומות הכוללות למעלה מ -7,000 כלים תוכלו למצוא מכלי נגינה חשמליים ואלקטרוניים ועד כלי נגינה מסורתיים, מוזיקה קלאסית מערבית.

אחד מהיתרונות של המוזיאון זה הנוף המדהים המשתקף מהחלונות ומהמרפסת .

Magritte Museum

בכתובת Koningsplein 1 Place Royale.

מוזיאון מגריט מציג את יצירותיו של האמן הבלגי  רנה מגריט. מוזיאון מגריט בבריסל כולל את האוסף הגדול ביותר הבנוי מ -250 יצירות אמנות המציג את התפתחות האומן.המבנה של המוזיאון הוא למעשה אחוזה ניאו-קלאסית מהמאה השמונה עשרה.המוזיאון בנוי מרצף סיפורים על חייו של האמן, כל קומה מציגה תקופה אחרת בחייו ומתמקדת ביצירותיו מתקופה זו. הביקור מתחיל מציוריו הראשונים של רנה מגריט, ניתן למצוא גם יצירות שלו ממלחמת העולם השנייה. לבסוף, תוכלו לראות את אוסף יצירות האמנות הידועות ביותר שלו, כמו דומיניון האור ודומיין ארנהיים.

Military History Museum

בכתובת Jubelpark 3, 1000 (Parc du Cinquantenaire).

מוזיאון ההיסטוריה הצבאית בבריסל  מוקדש לצבא הבלגי ומתפאר בהיסטוריה שלו משנת 1700 ועד היום. 

ניתן ללכת לאיבוד ולשוטט בחדרים השונים ולראות אמצעי לחימה ושריון רבים, חלקם עתיקים מאוד, ספינות, טנקים, מטוסים מרשימים , תוך שמקרינים לכם סרטונים בשחור לבן של  סצנות מלחמת העולם השנייה המכניסים אתכם לאווירה.

Museum of the City of Brussels

בכתובת Maison du Roi, Grand Place

המוזיאונים המלכותיים להיסטוריה ואמנות, מציגים אוספים המציגים את התפתחותה של העיר בריסל .מוצגים ציורים המתעדים את הארועים המשמעותיים ביותר של העיר, ההתפתחות העירונית .

La Maison du Roi תוכלו לבקר בבית המלך (Maison du Roi) אשר נבנה בשנת 1536 שנבנה מחדש בשנת 1873 לאחר ההפגזות של הכוחות הצרפתיים .בנוסף תמצאו בבית המלך  את מוזיאון העיר בריסל (Musée de la Ville בצרפתית) הסוקר את ההיסטוריה וההתפתחות של בריסל לאורך השנים.

Cinquantenaire Museum

מוזיאון הסינקוונטייר הוא חלק מהמוזיאונים המלכותיים לאמנות והיסטוריה וממוקם בצד הצפוני של פארק סינקוונטייר . המוזיאון ממוקם בבניין עצום , כולל את אולם העתיקות, אולם הארכיאולוגיה הלאומי, אולם הציביליזציות הלא-אירופאיות ולבסוף, אולם אמנויות התעשייה האירופאי. במקום יש אוסף עצום של  יצירות אמנות מאז המאה העשירית ועד היום. המוזיאון כולל גם יצירות אמנות המייצגות את ההיסטוריה של הודו, סין וארצות הברית.

האולם הטוב ביותר של המוזיאון מוקדש לציביליזציות הגדולות בעולם כמו מצרים, רומא, יוון, פרס ומזרח התיכון. 

Natural Sciences Museum

בכתובת Rue Vautier, 29.

אם אתם חובבי דינוזאורים אתם חייבים להגיע למוזיאון מדעי הטבע בבריסל הידוע כבעל אוסף הדינוזאורים הגדול ביותר באירופה, המוזיאון מעניק חוויה מרתקת ולימודית  למבוגרים וילדים כאחד, תוך שימת דגש על אבולוציה.

תוכלו ללמוד על התפתחות הדינוזאורים, השינויים שהם עברו, כאשר גולת הכותרת היא שלדי איגואנודון מאובנים שהתגלו בשנת 1878 במכרה פחם בדרום בלגיה.

מעבר לדינוזאורים תוכלו ללמוד על  בעלי חיים אחרים שנכחדו מהעולם, בין היתר בשל שינויי האקלים וכן תוכלו לקבל מידע אודות חיות נוספות כמו דובים, לטאות, שועלים או פילים.

BELvue Museum

בכתובת Paleizenplein 7.

מוזיאון היסטורי נוסף שסוקר את בלגיה מתקופת המהפכה בשנת 1830 ועד להקמת המדינה הפדרלית במתכונתה הנוכחית.

המוזיאון ממוקם ליד הארמון המלכותי בבניין שהיה בעבר מלון פאר ולאחר מכן בית מגורים של  בני משפחת המלוכה.

המוזיאון סוקר את המאבק על זכות הבחירה, המהפכה התעשייתית , מלחמת העולם הראשונה ומלחמת העולם השנייה ועוד.

Horta Museum

בכתובת Rue Américaine, 25.

מוזיאון הורטה הוא אחד מהמבנים היפים ביותר בעיר בריסל. המוזיאון מנציח את חייו ופועלו של האדריכל האגדי ויקטור הורטה המוזיאון היה בבעלות ועיצובו של האדריכל הארט נובו הידוע . בביקור שלכם תוכלו להתפעל מהעיצוב, לבקר במה שהיה חדר השינה, חדר האוכל המפואר או חדר האורחים , תוכלו ו לראות פריטים , חפצי ערך וריהוט.

האדריכל ויקטור הורטה נחשב לאדריכל שייסד את הארט נובו , סגנון המפורסם בשל שילוב האדריכלות עם קישוטי הפנים, מה שהופך את הבתים ליצירות אמנות, לכל בית העיצוב הייחודי רק לו.

Charlier Museum

בכתובת Avenue des Arts, 16.

מוזיאון שרלייה שוכן באחוזה מהמאה התשע עשרה ששופצה על ידי האדריכל הנודע ויקטור הורטה .מדובר באחוזה מפוארת הכוללת ציורים, פסלים, כלי כסף וחרסינה, שטיחי קיר ועתיקות צרפתיות. לאחר ביקור במוזיאון תוכלו ליהנות  מפארק דה ברוקסל (פארק בריסל)  הסמוך או לבקר בארמון המלכותי.

MIMA the Millennium Iconoclast Museum of Art

בכתובת 

Quai du Hainaut 39-41Molenbeek-Saint-Jean 1080

ה- MIMA ממוקם באתר המדהים של מבשלת הבירה לשעבר   Belle-Vue הצופה לתעלה במרכז בריסל. מוזיאון המקדם אמנות עכשוית ומודרנית, מוצגות תערוכות של אמנים מקומיים ובינלאומיים, הקרנות, קונצרטים, הופעות ועוד. הוא כולל גם חנות אמנות בה ניתן לרכוש יצירות, מסעדה עם תפריט עשיר הצופה לנוף פנורמי מעל התעלה .

Museum of Erotics and Mythology of Brussels

בכתובת Rue Sainte-Anne 32 1000 Brussels

מוזיאון  האמנות הארוטית מימי קדם ועד היום. מוזיאון מרתק ומעורר חושים  הוא אוסף הפרטי הזהשל ציורים נדירים, פסלים, עתיקות יווניות-רומיות, יצירות מיפן ועוד.המשותף לכל היצירות היא הארוטיות.

Belgian Chocolate Village

בכתובת Rue De Neck 20 1081 Koekelberg

יש עוד הרבה מוזיאונים בבריסל, אבל בחרנו בסיום מתוק עם מוזיאון השוקולד הממוקם ליד בזיליקת קוקלברג, כפר השוקולד הבלגי (BCV) ממוקם במפעל השוקולד והעוגיות לשעבר ויקטוריה. בסיור תלמדו על שלבי ייצור השוקולד, ההיסטוריה שלו, היתרונות שלו, תלמדו על תנאי גידול הקקאו.תקחו חלק  בסדנת השוקולד, תכינו שוקולד ותטעמו דוגמאות שוקולד.חובה להזמין מקום מראש באתר. בסיום ביקורכם תוכלו לרכוש בחנות מגוון גדול של מוצרי שוקולד .

תוכלו לבקר במוזיאון הקומיקס או השוקולד ולאחר מכן לבקר בפארק השעשועים גן חיות, טיול רכיבה על אופניים ועוד.

בבריסל קיימת תחבורה נוחה, קיימות שלוש תחנות רכבת ואוטובוסיםבתדירות גבוהה.

התקופה המומלצת ביותרהיא בין החודשים אפריל לספטמבר אך גם אם יהיו ימים גשומים, תוכלו למצוא מקלט באחד מהמוזיאונים שסקרנו עבורכם במאמר זה .

כ-80% דוברי צרפתית, כ-10% דוברי הולנדית, והשאר דוברי שפות אחרות כגון גרמנית.

אם אתה מבלה יומיים בבריסל ותוהה אם יש משהו ששווה לראות, מה אתה עושה? הדרך הטובה ביותר להתחיל את הטיול בבריסל היא לבקר באחד המוזיאונים הטובים ביותר בעיר, כמו למשל המוזיאון להיסטוריה של הטבע או המוזיאון הלאומי.

ישנם שני מוזיאונים נוספים עליהם הייתי ממליץ, כמו המוזיאון להיסטוריה של הטבע והמוזיאון הלאומי של בלגיה. ישנם גם הרבה מוזיאונים גדולים אחרים בעיר, למשל המכון לאמנות בבריסל. אחד שלא כדאי להחמיץ בבריסל הוא מוזיאון מגריט או מוזיאון המאסטרים העתיקים.

אני ממליץ בחום להכניס את זה למסלול הטיול שלך, זה אחד המוזיאונים המעניינים בבריסל. מוזיאון זה ממוקם ליד המוזיאון להיסטוריה של הטבע, ולכן הטיול שלך לכאן עשוי לכלול ביקור בכמה מוזיאונים אחרים.

מראות רבים אחרים בבריסל נמצאים במרחק הליכה מהרכזת המרכזית, אך אם תרצו לבקר במוזיאונים באזורים פחות מרכזיים (מוזיאון כלי הנגינה הוא המועדף עלי), יתכן שתזדקקו ליותר זמן. אם אתם רוצים לחקור את בריסל, אל תחמיצו את המוזיאון להיסטוריה של הטבע, את המוזיאון למדע וטכנולוגיה או את מוזיאון דה ארט.

בזמן שאתה מבצע את המחקר במוזיאון, פנה לאחת מחנויות השוקולד הטובות בבריסל כדי לקחת הביתה פינוקים מתוקים. המקום הכי קל לבקר בבריסל בחינם הוא מוזיאון דה לה קונקורד. L'Arts, אז אם אתם באזור, תוכלו לעצור ולבקר. אחד המקומות הטובים ביותר שהייתי בהם בבריסל בתקופת חג המולד הוא קונצרט שירי חג המולד, שנמצא לעתים קרובות כאן.

מוזיאון בבריסל יכול להיות גם מקום לשתות בו בירה, לאכול שוקולד, קצת להבהיל, לשוטט בביוב, לשרוף את הראש, לחקור תיאוריות קונספירציה ולראות הרבה זין, אבל תשכחו מזה.

מה שאתה מחפש זה מה שתמצא במוזיאון בבריסל כשתבקר באחד או יותר מהמוזיאונים הבלגיים המצטיינים האלה. נסה את המוזיאונים האלה לפני שתתחיל את הסיור בבריסל ותקבל תחושה של היסטוריה וידע של מה שאתה צריך לראות. מוזיאון מרכזי נוסף בבריסל הוא המוזיאון למדעי הטבע, שהוא אחד המוזיאונים הטובים ביותר בבלגיה. זה מקום נהדר לבקר בו כשאתה וחבריך מרגישים קצת שקט.

יש מוזיאון לייצור תחרה, מלאכה בלגית היסטורית בה ייצור תחרה היה חלק מרכזי מההיסטוריה והתרבות של בלגיה במאה ה -19.

מוזיאון זה הוא אחד הבניינים המרתקים ביותר לביקור, וכיום מוצגים למעלה מ -1,500 מהם, מה שהופך אותו למוזיאון הגדול מסוגו בעולם. זה לא יהיה הוגן לערוך רשימה של המוזיאונים הטובים ביותר בבריסל מבלי לכלול את המוזיאון הזה, שאינו מוזר אך הוא עדיין מוזיאון סופר נהדר. רשימת המוזיאונים באזור, בחינם או לא, זמינה באתר מוזיאוני בריסל.

בנוסף לבריסל, Autoworld כולל גם מוזיאונים חשובים אחרים, כולל המוזיאון הלאומי להיסטוריה של הטבע, המוזיאון דה לואסט והמוזיאון לאמנות ואמוזיאונים. אטרקציות מסוימות תמיד בחינם, כולל מוזיאונים כגון הגן הבוטני המלכותי, המוזיאון דו לואן, הספרייה הבלגית הלאומית, הרייקסמוזיאון והמוזיאון לאמנות דה ברוקסלן. אנו בהחלט ממליצים לך לקחת כרטיס בריסל אם ברצונך לבקר בכמה מהמוזיאונים הטובים ביותר בבריסל. אם אתם נוסעים לבריסל עם הקטנה שלכם, ביקור במוזיאון מדעי הטבע הוא חובה. אנו ממליצים לך לקחת כרטיס, במיוחד אם אתה מבקר ביותר ממספר מוזיאונים מבריסל, אך אנו ממליצים לך גם לקבל "כרטיס בריסל" אם אתה מתכנן לבקר בכמה מוזיאונים במהלך תקופת שהותך בבריסל.

אם אתם מעדיפים לבלות את מרבית זמנכם במרכז בריסל ולא רוצים לבקר במוזיאונים רבים, תוכלו לבקר באטומיום ולראות כמה מנקודות השיא או לבקר במוזיאון בטיול יום מבריסל. לחלופין, אנו יכולים לארגן טיול יום לבריסל, אך מה הייתם עושים? שתי הערים שחובה לראות – ערים פלמיות יעבירו אתכם דרך המוזיאונים בהם אתם מבקרים בטיולי היום שלכם לבריסל, כמו גם כמה מראות אחרים.

טיילו במסגד הגדול של בריסל, טיילו במנהרת בליארד ובקרו במוזיאון לאמנות והיסטוריה. אל תשכחו לבקר במוזיאון העיר בריסל ובבית העירייה, היושב על הכיכר.

בריסל, בלגיה, מלאה בדוגמאות להיסטוריה של ארט נובו, ותוכלו ללמוד עליה יותר על ידי התחלה במוזיאון זה. לפני הביקור במוזיאון, כדאי להסתובב בשכונה כדי להתפעל מסגנונות האדריכלות השונים ולבקר במוזיאון לאמנות והיסטוריה ובמוזיאון לאדריכלות דה בריסל, שניהם ממוקמים במרכז העיר.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בבריסל מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על בריסל, בלגיה!