חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בית העירייה בריסל

עזרה בתכנון טיול לבלגיה? השאירו פרטים👇

בית העירייה של בריסל הוא מבנה גותי הממוקם בגראן פלאס, כיכר השוק המרכזית של בריסל. הוא נבנה במאה ה-15 והוא אחד המבנים המפורסמים ביותר בעיר.

המבנה מורכב משלושה אגפים: האגף המזרחי, האגף המערבי והאגף הדרומי. האגף המזרחי הוא העתיק ביותר והוא נבנה בין השנים 1401 ל-1420. האגף המערבי נבנה בין השנים 1444 ל-1455 והוא כולל מגדל פעמונים מפואר. האגף הדרומי נבנה בין השנים 1455 ל-1485.

חזית המבנה מעוטרת בפסלים רבים של דמויות מיתולוגיות, היסטוריות ודתיות. פסל הבולט במיוחד הוא פסל מיכאל הקדוש, הקדוש הפטרון של בריסל, השוחט דרקון.

בית העירייה של בריסל הוא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. הוא משמש כמקום מושבה של מועצת העיר בריסל.

ההיסטוריה של בית העירייה

הבנייה של בית העירייה החלה בשנת 1401, בעיצומו של עידן הרנסנס. הבנייה הושלמה בשנת 1420, אך האגף המערבי והמגדל הפעמונים הושלמו רק בשנת 1455. האגף הדרומי הושלם רק בשנת 1485.

בית העירייה נבנה כדי לשמש כמקום מושבה של מועצת העיר בריסל. הוא גם שימש כמקום לטקסים רשמיים, כגון טקסי הכתרת מלכי ספרד.

במהלך המאה ה-17, בית העירייה נפגע קשות בהפצצת בריסל על ידי הצבא הצרפתי. המבנה שוקם לאחר מכן, אך הפסלים המקוריים בחזית המבנה הוחלפו בעת השיקום.

המבנה של בית העירייה

בית העירייה הוא מבנה גותי מפואר. הוא מורכב משלושה אגפים, המחוברים ביניהם במעברים מקורים.

האגף המזרחי הוא העתיק ביותר והוא מעוטר בפסלים רבים של דמויות דתיות, כגון מרים הבתולה, יוחנן המטביל וישו.

האגף המערבי כולל את מגדל הפעמונים, המתנשא לגובה של 96 מטרים. המגדל מעוטר בפסלים רבים של דמויות מיתולוגיות, כגון פרומתאוס, אכילס והרקולס.

האגף הדרומי כולל את חדר האסיפות של מועצת העיר. החדר מעוטר בציורים רבים של דמויות היסטוריות, כגון קרל הגדול, פיליפ הטוב והאמיץ ועוד.

הפסלים בחזית בית העירייה

חזית בית העירייה מעוטרת בפסלים רבים של דמויות מיתולוגיות, היסטוריות ודתיות. הפסלים העיקריים הם:

  • מיכאל הקדוש, הקדוש הפטרון של בריסל, השוחט דרקון.
  • ארבעת האויגרים, המייצגים את ארבעת היסודות: האדמה, האוויר, האש והמים.
  • האל הרומי יופיטר, האל הראשי של האלים הרומים.
  • אלת הצדק, הצדקנית.
  • אלת החופש, הדמוקרטיה.

בית העירייה כאתר מורשת עולמית

בית העירייה של בריסל הוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו בשנת 1998. ההכרזה התבססה על החשיבות ההיסטורית והתרבותית של המבנה, כמו גם על היותו דוגמה מובהקת לאדריכלות גותית בשלה בסגנון ארצות השפלה.

האם אפשר להכנס למבנה לסיור?

כן, ניתן להיכנס היום לסיור במבנה. בית העירייה פתוח לסיורים מידי יום, בין השעות 10:00 ל-17:00. הסיורים מודרכים באנגלית, צרפתית, הולנדית, גרמנית, ספרדית, איטלקית ופורטוגזית.

כדי להירשם לסיור, יש לרכוש כרטיס בקופות בית העירייה. הכרטיס עולה 8 יורו למבוגר, 6 יורו לילד (גילאי 6-12) ו-4 יורו לסטודנט.

בנוסף לסיורים המודרכים, ניתן גם לסייר במבנה באופן עצמאי. ניתן לקבל מידע על המבנה וההיסטוריה שלו באמצעות לוחות מידע הממוקמים ברחבי המבנה.

כשאתה עובר בשבעת הרחובות שמתכנסים לכאן, אתה נמשך מיד על ידי החלק העליון שנראה לכיוון השמים. כשעוברים דרך מה שמכונה בצדק כיכר גרנד, קשה שלא להבחין בבניין העירייה האלגנטי שעולה בדרכו בין האטרקציות האחרות. המגדלים מכתירים את הכיכר הגדולה, החלק החשוב ביותר בעיריית בריסל ולב העיר.

בכל שנה מתקיימים כמה אירועים מיוחדים, אותם יש לסמן למי שרוצה לראות את האטרקציה המפוארת הזו מאירה עוד יותר בעיני המקומיים והתיירים. אין ספק שמטיילים נמשכים לעיריית בריסל כמו עש ללהבה. המגדלים המפוארים הללו הם מגדלור לטיילי יום ובלגים העוברים במרכז הבירה, כמו גם לתיירים מכל רחבי העולם.

בית העירייה של בריסל פתוח כל היום מיום שני עד ראשון ומאפשר למבקרים להיכנס בין השעות 10: 00-17: 00 .- בית העירייה של בריסל שוכן בבניין אלגנטי מהמאה ה -15, וככזה, ככל הנראה המודל נחשב למודל עבורו. בואו נגלה את עושר הפנים, שתמיד שובה את מבקריו. ישנם מספר בתי עירייה מעוצבים עשירים, המצוידים בתכנית פיסול מקיפה, וסיורים מודרכים מאורגנים באופן קבוע. ממוקם באחד ממוקדי התיירות של בלגיה, זהו טיול היום הטוב ביותר בבלגיה והמתאים ביותר לטיולי יום לבלגיה.

זהו אחד הבניינים העתיקים מימי הביניים בעיר בריסל ונחשב לבניין החשוב ביותר מסוגו באירופה. זהו הבניין השני העתיק ביותר מימי הביניים בבלגיה, אחרי בית העירייה העתיק בבריסל. זהו אחד הבניינים העתיקים ביותר שהשתמרו מימי הביניים בעיר הבלגית – הול, בניין אלגנטי מהמאה ה -15 עם היסטוריה עשירה ותכנית פיסול ענפה.

הסיבה לאיכות יוצאת הדופן של בית העירייה היא מעמדו הבולט כאולם ארמון. הוא נחשב לאחד האולמות היפים בהולנד, אפילו יותר ממלון דה ויל דה סטאדהאוס, שנבנה כעת. בית העירייה הוא ארמונו של קרל הגדול, שאיבד את תפקידו למגורים, אך שימש מקום לטקסי הכתרה למלכי רומא ובמשך תקופה ארוכה שימש מקום מפגש חשוב עבור אנשי חצר מלכותיים.

זו אחת ההשפעות הגדולות והמתמשכות שהיו לה על התפתחות העיר שלנו, והיא מוכרת כמבנה החשוב ביותר בתולדות בריסל, אם כי בעיקר מתעלמים מההתייחסות לאאכן. את הדוגמאות המנוגדות של בריסל ואאכן ניתן להמחיש בצורה הטובה ביותר על ידי השוואה בין שני בתי העירייה של לאובן ובריסל בהיסטוריה שלהם. בעוד בריסל הייתה מקום מושבו של דוכס שלט אז, מעמדה של אאהן כעיר הראשונה באימפריה נבע ממעמדה כעיר והיה לו משמעות סמלית בעיקר. כמו אכשן, גם ליובן מדגיש בימים אלה את התפקיד המצטיין והמכובד שמילא ב"ערכים שמחים ".

בשנת 1795 שוכנו בבית העירייה משרדי מועצת העיר וראש עיריית לאובן, וכן מספר פקידי עיר נוספים. 17 95 מאכלס משרד של מועצת עיר, ראש עיר ומספר עובדי עירייה כמו פקיד העירייה וראש העיר.

בית העירייה מאכלס את משרדי מועצת העיר וראש עיריית לאובן, כמו גם כמה עובדי עירייה כמו פקיד העירייה ומספר פקידי עירייה אחרים. בית העירייה של בריסל, בלגיה, 1795 – 1796: בבית העירייה שכנו משרדי מועצת העיר, ראש עיר ומספר עובדי העירייה. במאה ה -18, בתי העירייה של בלגיה ובלגיה, 1801 – 1802: בית העירייה, בו שכנו משרדי ראש העירייה, העירייה, מועצת העיר ועובדי העירייה.

בתי עירייה בערים אחרות אולי נראים ראשוניים, אך הם בהחלט אינם מונומנטים מרכזיים לקהילה פוליטית. הדוכסות שולבה במתחם טריטוריאלי גדול ועתידה של בריסל כעיר מגורים היה רחוק מלהיות ברור.

זו נקודה מכריעה: בתי עירייה מפוארים הם תוצר של תקופה שבה משברים אינם נדירים והצורך להגדיר ולהביע זהות פוליטית וטריטוריאלית לעיתים קרובות מגורה על ידי משברים. על ידי בחירתם במפורש של בית העירייה של בריסל כמתחרה המודל שלהם, מנהיגי הערים של לאובן נקטו אסטרטגיה שנראתה כמו אסטרטגיה. אולם, המשותף לשתי האסטרטגיות היה הרצון להגיב למשברים של אז, לא רק מבחינת זהות פוליטית, אלא גם מבחינת התפתחות כלכלית, חברתית ותרבותית. אסטרטגיה זו הייתה הבסיס להצלחה הן של העירייה והן של העירייה בבריסל.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בבריסל מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על בריסל, בלגיה!