בריסל כשרות

חוק חדש האוסר על ייצור בשר חלאל וכשר נדחק על ידי לאומנים קשים באזור פלנדריה. הוויכוח סביב שני המנהגים הדתיים התחמם בשבועות האחרונים עם סדרת תקיפות על משחטות כשרות ופגיעה נגד בתי מטבחיים מוסלמים לא מוסדרים. השר הלאומני הפלמי בן וייטס, שיזם את החוק, רואה בכך “סדק” נגד בתי מטבחיים מוסלמים “לא מוסדרים”.

הוא טוען שהאיסור אינו מסתכם באנטישמיות ואיסלאמופוביה, ופעילי זכויות בעלי חיים טוענים זה מכבר שאין צורך במסע כזה. הרב לנדאו, לעומת זאת, טוען בתוקף כי על פי שולחן ערוך מותר לאכול טפיל זה וכי “יש צורך לצלוב נגדו”. טקסי חלאל כשרים ומוסלמים הם לא אנושיים “, נאמר בהצהרה של מועצת הרבנות בבלגיה.

עבור רבנים בבלגיה, עובדים מסביב לשעון על מנת להבטיח את שלומם של הכשרות הם בראש סדר העדיפויות. נבטי בריסל טריים לא היו הוכרז כלא כשר, אך מתייחסים אליהם כאילו היו. הרב לנדאו אמר שרשויות הרבנות עשו חריג עבור חיידקים מגורדים מכיוון שירקות מגורדים נחשבים לבעייתיים בקשר למאכלים כשרים והלאליים. גישה למגוון רחב של פריטים כשרים, החל מאוכל כשר וכלה בבגדים כשרים ואביזרי ביגוד. עם מקומות אירוח כשרים, כולל אירוח בשבתות ויום טוב, התיירים יעזבו מאושרים ומאוכלים.

אולי אחד הגדולים בבלגיה השמחה היא ששוקולד כשר זמין בכל רחבי הארץ. תייר שהיה בבלגיה הסביר לאחרונה כי כל מה שתמצא בדרך כלל בחנות אמריקאית זמין בחנויות. ברחבי בלגיה. יצרני שוקולד וחלב מקומיים הם בין העסקים המגוונים ביותר בבריסל.

הרב לסקר הוא הרב הראשי של בית הכנסת “חב”ד ליובאוויטש” בבריסל, בלגיה, ואחראי על שמירת כשרות במדינה נידחת ונגישה זו. בבריסל הוא משתף את התנהגותו עם הרב בארי קאלבאוט ורבנים אחרים מרחבי העולם.

מגישים עם נבטי בריסל קלויים, מעט כרוב מטוגן, מעט שמן זית ונגיעה של מלח ופלפל.

זה קלאסיקה מוחלטת והשילוב המושלם וזה היה תוספת ויציב בארוחת הערב שלי עד לאותה נקודה, שגרה. נבטים בריסליים, ספינוף המוסיף ערך לניצני הנבטים הקלאסיים ומחליף את הנבטים המסורתיים בצלי מתוק, מלוח ועונתי לכל עונות השנה. לנבטי הבריסל הטעימים הללו יש טעם עצום והם מתוקים ומלוחים עם תבלין של צלי, אך הם גם רכים, נימוחים ורכים.

קראתי איפשהו שהנבטים של בריסל הופכים למרירים כשמסירים את החנק שיוצר את החלק התחתון של הנבט מבפנים. למרות שהם יכולים להיות רכים וגולמיים, בישול בטמפרטורה גבוהה מבטיח שיש להם טעם ומרקם מילוי, רך, מתוק, מלוח ועדין – עד – עדין.

שחיטה יהודית, שבה נחתך גרונה של חיה בריאה ומודעת, מהווה הפרה ישירה של החוק. כאשר שוחטים חלאל וכשר, לוקח שניות עד שהחיה מאבדת את הכרתה. בית המטבחיים הדהים את בעלי החיים לפני שהרג אותם כדי לשחוט אותם כדת וכדי לבשר חלאל או כשר.

שחיטה חלאלית וכשרה יכולה להתבצע רק על ידי מוסלמי בוגר בעל שכל בריא, ורק סוג אחד של הרב, הסח’ט, יכול לבצע זאת ללא הכשרה מיוחדת. הריגות חלאל או כשרות יכולות להתבצע על ידי יהודים ומוסלמים כאחד, אך חוקי ממשלת בריטניה קובעים כי עליהם להתקיים בבית מטבחיים שאושר על ידי הסוכנות לתקני מזון ועליהם להתבצע על ידי אדם בעל תעודת כשירות מיוחדת. כשרות חלאל ושחיטה מותרים בבריטניה, אם כי הם אינם מורשים בשל מספר מגבלות על אופן ביצוע השחיטה באופן חוקי, כולל העובדה כי השחיטה מתבצעת בבית מטבחיים שאושר על ידי הסוכנות לתקני מזון (FSA) וכי צריכה צריכה להיות לצריכה ולא למאכל אדם; אסור שהיא תתקיים מחוץ לבית המטבחיים.

מה שמעניין במחלוקת הנבטים של בריסל הוא שהנוהג האישי של שימוש בנבטים טריים משתנה, גם בחוגים האורתודוכסים. אף על פי שפרקטיקות שונות בין קהילות, אנשים צריכים לבקש מהרב שלהם שיטה מועדפת ללימוד נבטי בריסל.

רבים מבני הקהילות האורתודוכסיות באירופה הם בני תורה, ולמרות שלא כולם שומרים על הכשרות, הסיבה הנפוצה ביותר לרכישת כשרות היא לעקוב אחר מאפייני 62. אנשים יהודים כשרים רואים את החלק האחורי של הבקר. וכבשים להיות לא כשרות בגלל דרך ההרג של החיה. מוסלמים רואים את כל בעלי החיים חלאל כאשר הוא נשחט כראוי, אך אם בעלי החיים נהרגים בחתך בודד בגרון, איננו יכולים לראות שום שיטה “חלאל” או “כשרה”. בעל החיים צריך להיות במצב הבריאותי הטוב ביותר בזמן השחיטה ולא צריך לדמם למוות.

חוויה בבריסל מתחילה כאן